Digitala föreläsningar om försäkring och pension

Unionens fysiska föreläsningar om försäkring och pension är inställda året ut.

Boka en digital föreläsning

Boka en digital försäkringsföreläsare - vi anpassar informationen så att den passar just er på din arbetsplats så kan ställa frågor direkt till våra kunniga försäkringsinformatörer.

Pension, försäkringar och trygghet i arbetslivet

Hur ser ditt försäkringspussel ut, vilket skydd finns i lag och kollektivavtal samt vilka försäkringar kan du komplettera med?

Du får veta hur du bättre kan skydda dig och din familj inför livets förändringar, om du till exempel blir sjuk, skadar dig på jobbet, blir förälder, hamnar mellan jobb eller avlider i förtid. Vi tipsar också om vilka val du bör göra för att tjäna in så mycket pension som möjligt under ditt arbetsliv.

Gör rätt val idag och påverka din pension

Hur kan du påverka din pension medan du tjänar in till den, vilka val kan du göra och vad händer om du inte gör dem? Du får också veta hur man gör valen och vi ger dig tips som hjälper dig att se över ditt totala sparande.

Planera och maximera ditt uttag av pension

Hur kan du ta ut din pension om du vill gå före, vid eller efter 65? Du får veta hur du kan anpassa din arbetstid, maximera din pension och göra smarta val utifrån dina behov.

Tiotaggare – vilken är din bästa pensionslösning?

Hur ser pensionslösningar ut för dig som tjänar över 54 754 kronor i månaden? Det finns ibland mäklare eller pensionsrådgivare som vill att du ska göra ett alternativt ITP -val, en så kallad tiotaggarlösning. Många lockas av detta men få tjänar på det. Vi går igenom hur tjänstepensionen ITP ser ut och vilka valmöjligheter som du idag kan göra inom ramen för den.