Föreläsningar om försäkring och pension

Unionens fysiska föreläsningar om försäkring och pension är inställda året ut.

Boka en digital föreläsning

Boka en digital försäkringsföreläsare - vi anpassar informationen så att den passar just er på din arbetsplats så kan ställa frågor direkt till våra kunniga försäkringsinformatörer.

Unionens pensions- och försäkringsföreläsningar är pausade till och med december

Pension, försäkringar och trygghet i arbetslivet

På denna kostnadsfria föreläsning förklarar vi hur ditt försäkringspussel ser ut, vilket skydd som redan finns i lag och kollektivavtal samt vilka försäkringar du kan komplettera med.

Du får veta hur du bättre kan skydda dig och din familj inför livets förändringar, om du till exempel blir sjuk, skadar dig på jobbet, blir förälder, hamnar mellan jobb eller avlider i förtid. Vi tipsar också om vilka val du bör göra för att tjäna in så mycket pension som möjligt under ditt arbetsliv.

Gör rätt val idag och påverka din pension

På denna kostnadsfria föreläsning förklarar vi hur du kan påverka din pension medan du tjänar in till den, vilka val du kan göra och vad som händer om du inte gör dem.

Du får också veta hur man gör valen och vi ger dig tips som hjälper dig att se över ditt totala sparande.

Planera och maximera ditt uttag av pension

På denna kostnadsfria föreläsning förklarar vi hur du kan ta ut din pension oavsett om du vill gå före, vid eller efter 65.

Du får veta hur du kan anpassa din arbetstid, maximera din pension och göra smarta val utifrån dina behov.

Tiotaggare – vilken är din bästa pensionslösning?

På denna kostnadsfria föreläsning fokuserar vi på pensionslösningar för dig som tjänar över 54 754 kronor i månaden. Det finns ibland mäklare eller pensionsrådgivare som vill att du ska göra ett alternativt ITP -val, en så kallad tiotaggarlösning. Många lockas av detta men få tjänar på det. Vi går igenom hur tjänstepensionen ITP ser ut och vilka valmöjligheter som du idag kan göra inom ramen för den.

Vill du ändra din anmälan till en informationsträff om försäkringar eller pension?

Här kan du avanmäla dig eller lägga till ett meddelande till din anmälan. Obs! Du kan inte göra nyanmälningar via kontaktformuläret.