Försäkringar

Som medlem i Unionen får du fina rabatter och bra försäkringar för olycksfall och mycket annat.

Illustration av medlemsförsäkringarFör att utnyttja förmånen - ta själv kontakt med det aktuella företaget eller organisationen. Om du har generella frågor om Unionens erbjudanden och rabatter kontaktar du Unionen.

Förmånliga försäkringar för egenföretagare

Som medlem i Unionen Egenföretagare får du en extra trygghet. I medlemskapet ingår inkomstförsäkring och möjlighet att teckna förmånliga personförsäkringar till dig och din familj. Du har även möjlighet teckna en småföretagar- och pensionsförsäkring via ditt medlemskap.

Försäkring för hem, bil och villa

Som medlem i Unionen får du hemförsäkring/villaförsäkring och bilförsäkring till förmånliga priser i samarbete med If.

Försäkringar för dig och din familj

Från din första dag som yrkesverksam medlem är du automatiskt försäkrad kostnadsfritt i tre månader av Unionens personförsäkringar hos Bliwa. Det krävs att du är fullt arbetsför och uppfyller anslutningsvillkoren. Därefter väljer du själv genom att betala om du vill fortsätta vara försäkrad till ett förmånligt medlemspris.

Försäkringar för studenter

Som medlem i Unionen Student kan du teckna hemförsäkring hos If och olycksfallsförsäkring hos Bliwa. Försäkringarna är speciellt framtagna för att ge dig som studentmedlem ett omfattande försäkringsskydd under studietiden till en låg kostnad.

Livförsäkring för arbetslösa

Som arbetslös står du ofta utan annat dödsfallsskydd än den lagstadgade omställningspensionen. I medlemskapet i Unionen ingår därför en livförsäkring vid arbetslöshet.