Student

Unionen Student är Unionens medlemskap för dig som studerar på högskola eller universitet. Det kostar bara 100 kronor för hela studietiden och ger dig krafter utöver det vanliga – både under studietiden och i jakten på drömjobbet.

Unionens studentmedlemskap är anpassat för dig som studerar på högskola och universitet och siktar på ett jobb i privat sektor efter examen. Varje år väljer tusentals ingenjörer, ekonomer, jurister, personal- och systemvetare och andra unga akademiker att bli medlemmar för att bättre förbereda sig på livet efter examen.

Bli medlem

Studentmedlemskap - för dig som studerar på högskola eller universitet. 100 kronor för hela studietiden

I medlemskapet ingår:

Under studierna

När du närmar dig examen

Medlemsavgift för studenter

• 100 kr för hela studietiden
    Studentmedlemskapet är för dig som studerar på högskola eller universitet och inte tidigare varit yrkesverksam medlem i Unionen. Du betalar 100 kronor för ett medlemskap som gäller hela studietiden, oavsett hur länge du väljer att studera.

• 100 kr hela första året efter att ha varit studentmedlem
    Som tidigare studentmedlem har du kraftigt reducerad avgift första året som yrkesverksam medlem och betalar bara 100 kronor för dina första 12 månader.

Den låga avgiften gjorde valet enkelt, med tanke på vad man får för pengarna. Litteraturstipendiet lockade också, så klart.

Läs mer om vilka fördelar ingenjören Maria ser med medlemskapet.