Uppdatera ditt studentmedlemskap

När du avslutar dina studier är det dags att uppdatera ditt studentmedlemskap till yrkesverksamt. Ett yrkesverksamt medlemskap ger dig en större trygghet och en bättre start på arbetslivet, oavsett om du är anställd eller tänker starta eget.

Uppdatera ditt studentmedlemskap
Förläng ditt studentmedlemskap (ändra examensdatum)

Som studentmedlem får du kraftig rabatt på medlemsavgiften när du uppdaterar ditt studentmedlemskap till yrkesverksamt eller egenföretagare. Du betalar bara 100 kronor för hela första året och först därefter ordinarie medlemsavgift.

Du kan uppdatera ditt medlemskap i slutet av dina studier, även om du inte fått jobb eller tagit examen ännu. Du väljer själv när ditt yrkesverksamma medlemskap ska börja gälla.

När du uppdaterar till ett yrkesverksamt medlemskap får du:

• Kraftig rabatt på yrkesverksamt medlemskap, 100 kronor för tolv månader (ord. pris ca 2 700 kr/år).

• Ett tryggt medlemskap anpassat för arbetslivet och stöd i allt från juridiska förhandlingar till tips inför lönesamtalet

• Möjlighet att söka Unionens Litteraturstipendium upp till 3 250 kr

• Unionens inkomstförsäkring som kompletterar din a-kassa med extra ersättning vid arbetslöshet. Kvalifikationstiden är 12 månader (där din tid som studentmedlem räknas). För att omfattas av inkomstförsäkringen krävs bland annat medlemskap i en a-kassa, läs mer om villkoren kring inkomstförsäkringen.

För att kunna uppdatera ditt medlemskap behöver du arbeta som tjänsteman, söka jobb eller starta eget inom Unionens organisationsområde – det privata arbetslivet.

Ja Nej