Aktuella kampanjer

Vilka kampanjer och erbjudanden har Unionen just nu? Klicka och läs mer om hur vi syns och hörs i marknadsförande och opinionsbildade syfte för tillfället.

controlotron_klistrar_affisch_a4_frilaggd_grontavlalogga.jpg
Skatteavdragstårta

Skatteavdrag för fackavgift marknadsförs från i sommar

Den 1 juli inför 25% skattereduktion för fackavgiften. Det uppmärksammas från i sommar i medlemsmejl, annonser, artiklar och annat innehåll i sociala medier.
Sommarkampanj 2018

Sommarkampanj om funderingar inför jobbhösten

För att hålla intresset för Unionen uppe även när många inte är på jobbet körs en digital kampanj som fokuserar på sommaren som en bra tid för framtidsplanerande.
96-procentsplash

Examensstudenter påminns om "första jobbet-rabatt"

I sommar tar tusentals studentmedlemmar examen och därför marknadsför Unionen sitt erbjudande till alla som uppdaterar sig till yrkesverksamma medlemmar.
Bild på nöjd superhjälte från reklamfilm

Unionens "laxförsäkring" marknadsförs under vårspurten

För att locka nya medlemmar påminner Unionen om hur inkomstförsäkringens fungerar som viktigt komplement till a-kassan vid arbetslöshet.
Unionen Egenföretagare - Gör det bättre själv!

Unionen Egenföretagare kampanjar om när jobbet är ett helt företag

Unionen Egenföretagare marknadsför sitt skräddarsydda medlemskap under maj månad med spotar på radio och poddar samt annonser i branschpress och innehåll i sociala medier.
3_manaderssplash.png

Vi bjuder på 3 månader

Nya medlemmar i Unionen kan testa våra krafter i 3 månader utan avgift. Det sparar de upp till 675 kr på.

Tidigare kampanjer:

lonerator_kollage_webb.jpg

Löneratorn i kampanj om att förbereda sig inför lönesamtalet

Unionens marknadslönestatistik på www.loneratorn.se marknadsförs med filmer, annonsering och inlägg i sociala medier under våren.
chefsliv_christer.jpg

Webbserien Chefsliv skapar och fångar intresse för Unionen Chef

Höstens webb-tv-serie Chefsliv sprids på nytt och intresserade får marknadsföring för Unionen Chefs skräddarsydda medlemskap.
dooh_v62018.jpg

Framtidssäkrande förmåner lyfts under Unionenveckan

Reklamfilmer, utomhustavlor och innehåll i sociala medier marknadsför några av Unionens förmåner extra mycket runt vecka 6.
nystart_jan2018.jpg

Nystartskampanj lyfter inkomstförsäkring och samarbete med mentorerna.se

Reklamfilmer och digital annonsering marknadsför medlemsförmåner för alla som funderar på att våga ta nästa steg i karriären.
popupkontor.jpg

Popup-kontor i Brooklyn

30 procent av Sveriges unga tjänstemän planerar att jobba utomlands i framtiden. Överlägset mest populärt är USA och därför öppnar Unionen ett popup-kontor i Brooklyn - och på nätet.
2.0_trafikljus2.jpg

Regional synlighetsboost på tv och radio

Vi påminner om att vi är fler medlemmar i Unionen än någonsin för att få ännu fler att vilja gå med. På ett antal orter är budskapen anpassade med lokala siffror.
nyarbetslivet_tv_small.jpg

Höstkampanj om det nya arbetslivet och Unionens idé

Arbetslivet förändras. Fördelarna med Unionen består. Det är grundbudskapet i höstens kampanj om det nya arbetslivet och Unionens gamla men moderna idé.
unionen_egenforetagare_affarsidetavling.jpg

Unionen Egenföretagare kör affärsidétävling med Mix Megapol

Vecka 42 och 43 körs en affärsidétävling i samarbete med morgonprogrammet Gry & Anders med vänner. Redan nu marknadsförs tävlingen på www.unionen.se/affarside
Aktivitet under Unionenveckan

Allt om Unionenveckan

Två gånger per år, vecka 6 och 38 hålls Unionenveckor. Då satsar vi på att synas på arbetsplatser, via media och i annonser, för att prata jobbfrågor och medlemskap. Läs mer om hur ni kan hänga på.

Lägg till ny kommentar

Hjälpte informationen på denna sida dig?