Aktuella kampanjer

Vilka kampanjer och erbjudanden har Unionen just nu? Klicka och läs mer om hur vi syns och hörs i marknadsförande och opinionsbildade syfte för tillfället.

controlotron_klistrar_affisch_a4_frilaggd_grontavlalogga.jpg
Grattis alla arbetsmiljöombud

Vi firar arbetsmiljöombuden under arbetsmiljöveckan

Under europeiska arbetsmiljöveckan firar Unionen alla arbetsmiljöombud och pratar vikten av återhämtning.
Christer Björkman i Chefsliv

Unionen Chef marknadsförs i samband med uppdaterade avsnitt av Chefsliv

Unionen Chefs webbserie Chefsliv finns nu i en uppdaterad version på unionen.se/chef. Samtidigt pratar Unionen Chef ledarskap i köpta nätartiklar och skickar marknadsförande e-post till chefer.
Reklamfilm om inkomstförsäkring

Unionens "laxförsäkring" marknadsförs som extra ekonomisk trygghet

Att inkomstförsäkringen är ett viktigt komplement till a-kassan vid arbetslöshet påminner Unionen om under hösten i reklamfilm och sociala medier.
Egenföretagarememes

Unionen Egenföretagare kampanjar för högre kännedom

Radiospotar, digital annonsering och innehåll i sociala medier ska få fler att känna till och intressera sig för det skräddarsydda medlemskapet.
Superhjälte som gått massor av kurser

Studiestödet marknadsförs under Unionenveckan

Höstens Unionenvecka har kompetenstema och i samband med detta kampanjar Unionen om att du som medlem kan få upp 13 300 kr till böcker och avgifter när du går kurser som stärker din ställning i arbetslivet.
Unionens valkampanj om kompetens

Valkampanj om att framtidssäkra Sveriges kompetens

Under valrörelsen driver Unionen hjärtefrågan om kompetensutveckling och vikten av vidareutbildning av yrkesverksamma för att Sverige ska hänga med i den snabba utvecklingen med digitalisering, globalisering och automatisering.
Superhjälte som funderar på nästa steg i karriären

LinkedIn-granskning marknadsförs i nystartskampanj i augusti

I början på hösten vill många ta nästa steg i karriären. För att de också ska gå med i Unionen påminner vi om att du kan få hjälp att granska din LinkedIn-profil och extra trygghet och mod med vår inkomstförsäkring
Knapp med hjärta och texten "Alla"

Unionen Student flörtar med vår organisationsidé under insparksperioden

Unionen är fackförbundet för ALLA tjänstemän, oavsett utbildning. Det uppmärksammar Unionen Student på ett hjärtligt sätt i samband med höstterminens start på högskolorna.
Skatteavdragstårta

Skatteavdrag för fackavgift marknadsförs från i sommar

Den 1 juli inför 25% skattereduktion för fackavgiften. Det uppmärksammas från i sommar i medlemsmejl, annonser, artiklar och annat innehåll i sociala medier.
Aktivitet under Unionenveckan

Allt om Unionenveckan

Två gånger per år, vecka 6 och 38 hålls Unionenveckor. Då satsar vi på att synas på arbetsplatser, via media och i annonser, för att prata jobbfrågor och medlemskap. Läs mer om hur ni kan hänga på.
3_manaderssplash.png

Vi bjuder på 3 månader

Nya medlemmar i Unionen kan testa våra krafter i 3 månader utan avgift. Det sparar de upp till 675 kr på.

Tidigare kampanjer:

Sommarkampanj 2018

Sommarkampanj om funderingar inför jobbhösten

För att hålla intresset för Unionen uppe även när många inte är på jobbet körs en digital kampanj som fokuserar på sommaren som en bra tid för framtidsplanerande.
96-procentsplash

Examensstudenter påminns om "första jobbet-rabatt"

I sommar tar tusentals studentmedlemmar examen och därför marknadsför Unionen sitt erbjudande till alla som uppdaterar sig till yrkesverksamma medlemmar.
Unionen Egenföretagare - Gör det bättre själv!

Unionen Egenföretagare kampanjar om när jobbet är ett helt företag

Unionen Egenföretagare marknadsför sitt skräddarsydda medlemskap under maj månad med spotar på radio och poddar samt annonser i branschpress och innehåll i sociala medier.
Bild på nöjd superhjälte från reklamfilm

Unionens "laxförsäkring" marknadsförs under vårspurten

För att locka nya medlemmar påminner Unionen om hur inkomstförsäkringens fungerar som viktigt komplement till a-kassan vid arbetslöshet.
Unionens stresskampanj Reclaim the break

Unionen vill reclaima the break i stresskampanj

Med hjälp av igenkänning vill Unionen under våren 2018 få upp återhämtning på dagordningen och visa på konkreta lösningar för en bättre balans i arbetslivet.
lonerator_kollage_webb.jpg

Löneratorn i kampanj om att förbereda sig inför lönesamtalet

Unionens marknadslönestatistik på www.loneratorn.se marknadsförs med filmer, annonsering och inlägg i sociala medier under våren.
chefsliv_christer.jpg

Webbserien Chefsliv skapar och fångar intresse för Unionen Chef

Höstens webb-tv-serie Chefsliv sprids på nytt och intresserade får marknadsföring för Unionen Chefs skräddarsydda medlemskap.
dooh_v62018.jpg

Framtidssäkrande förmåner lyfts under Unionenveckan

Reklamfilmer, utomhustavlor och innehåll i sociala medier marknadsför några av Unionens förmåner extra mycket runt vecka 6.
nystart_jan2018.jpg

Nystartskampanj lyfter inkomstförsäkring och samarbete med mentorerna.se

Reklamfilmer och digital annonsering marknadsför medlemsförmåner för alla som funderar på att våga ta nästa steg i karriären.
popupkontor.jpg

Popup-kontor i Brooklyn

30 procent av Sveriges unga tjänstemän planerar att jobba utomlands i framtiden. Överlägset mest populärt är USA och därför öppnar Unionen ett popup-kontor i Brooklyn - och på nätet.
2.0_trafikljus2.jpg

Regional synlighetsboost på tv och radio

Vi påminner om att vi är fler medlemmar i Unionen än någonsin för att få ännu fler att vilja gå med. På ett antal orter är budskapen anpassade med lokala siffror.
nyarbetslivet_tv_small.jpg

Höstkampanj om det nya arbetslivet och Unionens idé

Arbetslivet förändras. Fördelarna med Unionen består. Det är grundbudskapet i höstens kampanj om det nya arbetslivet och Unionens gamla men moderna idé.
unionen_egenforetagare_affarsidetavling.jpg

Unionen Egenföretagare kör affärsidétävling med Mix Megapol

Vecka 42 och 43 körs en affärsidétävling i samarbete med morgonprogrammet Gry & Anders med vänner. Redan nu marknadsförs tävlingen på www.unionen.se/affarside

Lägg till ny kommentar

Hjälpte informationen på denna sida dig?