Medlemsförmåner för egenföretagare

Här hittar du som är medlem i Unionen Egenföretagare dina medlemsförmåner.

Du tar själv kontakt med respektive företag eller organisation där Unionen har slutit förmånliga avtal för dig som är medlem i Unionen - men har du generella frågor om Unionens erbjudanden och rabatter kontaktar du Unionen.

Affärscoachning för egenföretagare

Som medlem i Unionen Egenföretagare får du kostnadsfri tillgång till våra certifierade affärscoacher, som med stor erfarenhet av egenföretagande och entreprenörskap, coachar dig i ämnen som affärsutveckling, marknadsföring och försäljning.

Affärsjuridisk rådgivning

Som medlem i Unionen Egenföretagare har du tillgång till 10 timmar affärsjuridisk rådgivning av jurister från Advokatfirman Fylgia. Du har möjlighet att nyttja rådgivningen upp till tio timmar per år och varje ärende får ta upp till en timme.

Belys ditt hållbarhetsarbete med ansvarsfullt.se

Du som är medlem i Unionen Egenföretagare får utan kostnad tillgång till ansvarsfullt.se i 3 månader och kan testa deras unika webbverktyg där du på egen hand enkelt kan belysa ditt hållbarhetsarbete.

Bokföring och fakturering i mobilen med Wrebit

Wrebit är en bokförings- och faktureringsapp som du laddar ner i mobilen. Alla konteringar och affärshändelser sparas i molnet och finns tillgängligt med ett knapptryck i mobilen. Som medlem i Unionen Egenföretagare får du Wrebit kostnadsfritt i tre månader, därefter 79 kr/månad (ord. pris 99 kr/månad).

Företagsekonomisk rådgivning av Wrebit

När du driver ditt företag dyker det ibland upp ekonomiska frågor som rör annat än bara den dagliga administrationen. Som medlem i Unionen Egenföretagare har du därför tillgång till 1 timme företagsekonomisk rådgivning.

Förmånliga försäkringar för egenföretagare

Som medlem i Unionen Egenföretagare får du en extra trygghet. I medlemskapet ingår inkomstförsäkring och möjlighet att teckna förmånliga personförsäkringar till dig och din familj. Du har även möjlighet teckna en småföretagar- och pensionsförsäkring via ditt medlemskap.

Pensionssparande för egenföretagare

Som egenföretagare har du inte tillgång till tjänstepension på samma sätt som anställda har genom sitt kollektivavtal. Du kan istället välja att pensionsspara på egen hand. Som medlem i Unionen Egenföretagare får du en väsentligt rabatterad avgift på pensionssparande hos Folksam.