Teckna tilläggsförsäkring

Teckna Unionens tilläggsförsäkring för 50 extra ersättningsdagar och möjlighet att försäkra lön upp till 150000 kr/mån.

Unionens inkomstförsäkring ingår i ditt medlemskap under förutsättning att du också är medlem i en a-kassa. Vill du känna dig extra trygg kan du som tjänar över 20 900 kr/mån teckna vår tilläggsförsäkring som ger dig 50 extra ersättningsdagar och möjlighet att försäkra löner ända upp till 150 000 kr/mån.

50 extra ersättningsdagar

Mot en premie kan du teckna dig för 50 extra ersättningsdagar utöver de 150 dagar som redan ingår i medlemsavgiften. Du kan alltså få totalt upp till 200 ersättningsdagar, vilket motsvarar ca 9 månader.

Premien för tilläggsförsäkringen är 50 kr/mån för inkomster mellan 20900 kr och 60000 kr

Försäkra inkomst upp till 150 000 kr/mån

Du är välkommen att teckna tilläggsförsäkringen till Unionens inkomstförsäkring så att ditt inkomstskydd byggs på ytterligare för inkomster över 60 000 kr/mån ända upp till 150 000 kr/mån.

Premien för tilläggsförsäkringen är 100 kr/mån för inkomster som överstiger 60 000 kr.

Kvalifikationstid

Det är 12 månaders kvalifikationstid för tilläggsförsäkringen och tiden räknas separat från det att tilläggsförsäkringen tecknades.

Medlemskap i a-kassa krävs för att teckna tilläggsförsäkringen

Du kan endast teckna tilläggsförsäkring om du har medlemskap i en a-kassa. Om du ännu inte är medlem i en a-kassa så ber vi dig återkomma när du tecknat medlemskap i en a-kassa.

Ta del av förköpsinformation om Unionens tilläggsförsäkring

Logga in här med BankID för att teckna din tilläggsförsäkring