Teckna tilläggsförsäkring

Unionens inkomstförsäkring ingår i ditt medlemskap under förutsättning att du också är medlem i en a-kassa. Vill du känna dig extra trygg kan du som tjänar över 20 900 kr/mån teckna vår tilläggsförsäkring som ger dig 50 extra ersättningsdagar och möjlighet att försäkra löner ända upp till 150 000 kr/mån.

Alla som omfattas av inkomstförsäkringen – och har en inkomst över taket i a-kassan – kan mot en premie välja att teckna sig för 50 extra ersättningsdagar utöver de 150 dagar som redan ingår i medlemsavgiften. Du kan alltså få totalt upp till 200 ersättningsdagar, vilket motsvarar ca 9 månader.

I tilläggsförsäkringen byggs också ditt inkomstskydd på ytterligare genom att din inkomst försäkras över 60 000 kr/mån ända upp till 150 000 kr/mån. Det är 12 månaders kvalifikationstid för tilläggsförsäkringen och tiden räknas separat från det att tilläggsförsäkringen tecknades.

Premien för tilläggsförsäkringen är 50 kr/mån för inkomster mellan 20 900 kr och 60 000 kr och 100 kr/mån för inkomster som överstiger 60 000 kr.

Medlemskap i a-kassa krävs för att teckna tilläggsförsäkringen

Du kan endast teckna tilläggsförsäkring om du har medlemskap i en a-kassa. Om du ännu inte är medlem i en a-kassa så ber vi dig återkomma när du tecknat medlemskap i en a-kassa. Ta del av förköpsinformation om Unionens tilläggsförsäkring

Premien för tilläggsförsäkringen är normalt 50 kr/mån för inkomster mellan 20.900 kr och 60.000 kr/mån och 100 kr/mån för inkomster som överstiger 60.000 kr.

Logga in här med BankID för att teckna din tilläggsförsäkring