Chef - det här får du

Unionen är Sveriges största fackförbund för chefer. Vi vill få dig att utvecklas i chefsrollen. Vi gör det genom att erbjuda trygghet samt förmånliga tjänster och verktyg som kan få dig och dina medarbetare att utvecklas.

Ny förmån - Låt en mentor ge dig skjuts i karriären

Behöver du prata med någon med erfarenhet från din bransch eller den typ av utmaningar du står inför? Nu har du möjlighet att genom Mentorerna.se få träffa en erfaren mentor som kan hjälpa dig att komma vidare  i karriären och med de projekt du står inför, eller med den affärsidé du vill utveckla. Det första mötet är helt kostnadsfritt, därefter får du 30 procent rabatt på varje mentormöte, om du väljer att fortsätta.

Testa nya karriärtjänster för chefer

Tillsammans med Cruited erbjuder vi under en period tre kostnadsfria karriärtjänster. Boka ett karriärsamtal när du behöver ett bollplank angående din karriär, ditt jobbsökande eller din professionella utveckling. Du kan också få en professionell bedömning och konkreta råd i en granskning av din Linkedin-profil. Vill du förbereda dig inför anställningsintervju kan du besvara intervjufrågor och intervjuträna per telefon.

Beställ boken "Världens bästa chefer"

"Världens bästa chefer" är tänkt som en inspiration och starthjälp för nya unga chefer. Men den kan samtidigt vara ett hjälpmedel för de chefer som har några års erfarenhet av sitt ledarskap, och nu vill ta sig själv vidare till nästa nivå. Du får den gratis. Beställ boken här

Inkomstförsäkring

Ett medlemskap i Unionen är till att börja med en investering i din egen privatekonomiska trygghet. Genom vår inkomstförsäkring, som du enkelt kompletterar, täcker den upp till 80 procent av din inkomst ända upp till 150.000 kr/mån.

Anställningsavtal och chefskontrakt - avtalsgranskning

Vi granskar ditt anställningsavtal innan du skriver på så att du har ett bra avtal med din arbetsgivare. När du känner till innebörden av alla detaljer i ditt avtal är risken mindre att du hamnar i kläm senare under anställningen. Kontakta ditt regionkontor, eller ring Unionens Chefslinje 0771-344 344 eller skicka e-post till chef@​unionen.se
Läs mer om och se förslag på anställningsavtal och chefskontrakt.

Rådgivning och förhandlingshjälp

Unionens ombudsmän för chefer hjälper dig gärna i såväl arbetsrättsliga frågor som frågor som rör ledarskap. Här hittar du kontaktuppgifter till din lokala chefsombudsman. Vill du ha ett snabbt svar på din fråga ringer du Unionens Chefslinje 0771-344 344, Du kan också kontakta ditt regionkontor eller skicka e-post till chef@​unionen.se .

Chefens verktyg

Som chefsmedlem i Unionen ger vi dig kunskap och professionellt stöd i din yrkesroll. Chefen har ansvar, inte bara för verksamheten, utan också för medarbetarnas utveckling, arbetsbelastning och arbetssituationen i stort. Här hittar du nödvändig och användbar information för dig i din chefsroll. Vi har samlat alltifrån lagar och kollektivavtal till tips på utvecklingssamtal och chefskontrakt.

Chefens utveckling

Chefscoachning i grupp är situations- och behovsanpassad. Vilka utmaningar är störst i ditt ledarskap? Kom och dela dina funderingar och hitta lösningar tillsammans med andra chefer under en förmiddag. Du kommer att arbeta aktivt i mindre grupper som leds av Unionens coacher. Fördelen med modellen är att respektive deltagare får tillgång till en coach och andra chefers erfarenheter och kompetenser.

Chefens karriär

Hur ska du gå vidare i din chefskarriär?  Vilka strategier passar för dig? Med en karriärcoach kan du fokusera på dina individuella behov för att hitta rätt eller ta nästa steg i din chefsroll. Läs mer om Executive karriärcoachning för dig som chef

Ansökningshandlingar av hög kvalitet

Känner du att det är dags att gå vidare och söka ett nytt jobb så kan Unionen hjälpa dig att skapa ansökningshandlingar av riktigt hög kvalitet. Genom träffsäkra ansökningshandlingar som matchar din ansökan mot det jobb du söker ökar du möjligheten att få just det jobb du vill ha.

Läs mer om Unionens jobb- och karriärtjänster här.

Chef & Karriär - tidningen för dig som är chef

Utöver Kollega, vår medlemstidning, kommer du fyra gånger per år att få vår tidning Chef & Karriär. Den innehåller information och reportage om ledarskapsfrågor och chefens villkor i arbetslivet.

Kurser, aktiviteter och nätverksträffar

Vi arrangerar regelbundet seminarier och nätverksträffar för dig som är chef. Du ges möjlighet att öka din kompetens, inspireras och reflektera kring ditt ledarskap, samt utbyta erfarenheter med andra chefer.

Medlemsförmåner

Som chefsmedlem i Unionen kan du bland annat få kapitalrådgivning hos SEB. På IHM Business School har du rabatt på vissa utbildningar. Du kan förstås även utnyttja samma medlemsförmåner som övriga yrkesverksamma medlemmar.

Ja Nej