Jobb och karriär

Här hittar du våra medlemsförmåner som handlar om att söka nytt jobb eller utveckla karriären. Utnyttja Unionens erbjudanden och rabatter nu!

Illustration av förmånskategorin jobb och karriär

För att utnyttja förmånen - ta själv kontakt med det aktuella företaget eller organisationen. Om du har generella frågor om Unionens erbjudanden och rabatter kontaktar du Unionen.

Anställningsavtal - granskning

Det kan vara svårt att veta vilken information ditt anställningsavtal ska innehålla, vad lagen (LAS) säger om saken och hur avtalet ska tolkas. Unionen ger svar på dina frågor – som medlem vet du precis vad du behöver tänka på innan du signerar kontraktet.

Cv-granskning

Som medlem i Unionen får du utan kostnad både ditt CV och personliga brev granskat av våra proffs inom fem arbetsdagar. Skicka oss dina ansökningshandlingar.

LinkedIn-webinarier

Boka in dig på ett eller flera av Unionens karriär och LinkedIn-webinarier. Du får mängder av effektiva tips och idéer kring hur du kan boosta både din karriär och jobbsökning via LinkedIn.

Presskort

Om du är medlem och har journalistiska arbetsuppgifter kan du få ett presskort utfärdat av Unionen. Ett presskort är en legitimationshandling som visar att man är verksam inom journalistik, fotografering eller som författare.

PT för din karriär

Är du på rätt plats? Vill du utvecklas i ditt yrkesliv? Har du svårt att sätta nya mål i yrkeslivet? Om du funderar du på att göra något annat, men vet inte vad eller behöver ny energi och ett bollplank för vidareutveckling ska du skaffa dig en PT för din karriär som hjälper dig med personlig karriärcoachning.

Studiestöd

När du som yrkesverksam medlem vill spetsa din yrkeskompetens och stärka din ställning på arbetsmarknaden så kan du få ersättning för bland annat kursavgift, litteratur- och materialkostnader med upp till 3 425 kr per termin och 13 700 totalt.