Affärsjuridiska avtal – skapa själv i ett webbverktyg

Du som är medlem i Unionen Egenföretagare får utan kostnad tillgång till ett unikt webbverktyg via Lexly, där du på egen hand enkelt kan skapa dina företagsavtal.

Personer som tar i hand

Alla företag behöver bra avtal som säkrar affärerna och tryggar företaget. Genom Unionen Egenföretagares samarbete med Lexly får du skapa så många avtal du behöver till ditt företag helt utan kostnad. Du bestämmer själv innehållet i avtalen, men behöver inte kunna något om affärsjuridik.

Tjänsten innehåller:

• Individuellt anpassade och juridiskt korrekta avtal för företag
  • Hjälp och rådgivning via telefon eller chatt
  • Färdigskapade avtal skickas direkt till din e-post
  • Tjänsten är gratis för medlemmar i Unionen Egenföretagare och du kan skapa hur många avtal du vill (värde 5995 kr/år)

Så här fungerar det

Du behöver vara egenföretagarmedlem för att kunna ta del av erbjudandet hos Lexly.

Du väljer först vilken typ av avtal du vill göra och får sedan svara på alla de frågor som en jurist skulle ställa till dig vid ett möte. Utifrån svaren på dina frågor skapas ett färdigt avtal som är juridiskt korrekt, och skickas direkt till din e-post. Du kan när som helst ändra i avtalet eller skapa helt nya avtal på ditt konto hos Lexly. Tjänsten är enkel att använda, men om du vill ställa frågor om avtalen så ingår även juridisk rådgivning av Lexly i tjänsten.

Logga in för att utnyttja förmånen

De här avtalen ingår i tjänsten:

• Aktieägaravtal
  • Bolagsstämmoprotokoll
  • Handelsbolagsavtal
  • IT-konsultavtal
  • Lokalhyra – Kontorsplatser
  • Lokalhyra – andrahand
  • Konsultavtal
  • Offert
  • Sekretessavtal
  • Uppdragsavtal
  • Äktenskapsförord

Saknar du något avtal ovan? Tipsa oss på egenforetagare@unionen.se så ska vi försöka få fram det.

Lexly erbjuder även andra slags avtal än de som är listade ovan och ingår i Unionen Egenföretagares medlemsförmån. Observera att om du är intresserad av ett annat avtal än de som ingår i medlemsförmånen så tillkommer en kostnad.

Anställningsavtal

Hur du upprättar anställningsavtal ingår ej i tjänsten. Har du en anställning och vill få hjälp med ditt eget anställningsavtal kontaktar du oss.

Hjälp oss göra Unionen bättre

Betyg