Unionen Chef Play

Lär dig mer om ledarskap, arbetsmiljö, lön och jämställdhet.

Utvecklas som ledare tillsammans med Unionen

Lär dig mer om ledarskap, arbetsmiljö, lön och jämställdhet.

Lyssna och titta på våra filmer, ta del av våra e-utbildningar, föreläsningar, vår podd -  Mellanchefer emellan - och mycket mer.

Allt i din egen takt, när det passar dig.

Coachande ledarskap: En föreläsning i tre delar

En föreläsning uppdelad i tre korta delar om vad du som chef kan göra för att nå ett coachande ledarskap. Bland annat får du tips på fyra användbara verktyg och hjälp hur du kan använda NÖHRA-modellen för att konkret kunna arbeta coachande.

Föreläsningar om OSA och arbetsmiljöansvar för chefer

Organisatorisk och social arbetsmiljö för dig som chef

Fyra föreläsningar som ger dig som chef ökade kunskaper i vad organisatorisk och social arbetsmiljö är och därmed en grund att stå på med tips och handfasta råd på var du kan hitta mer information för att ta arbetet med OSA i rätt riktning.

Chefens arbetsmiljöansvar: En föreläsning med Dag Bremberg

Du som chef har ett straffrättsligt ansvar för arbetsmiljön. Men där ska vi inte hamna. Vi ska istället jobba förebyggande med fokus på hållbarhet, välmående, motivation och resultat.

En digital föreläsning om att hålla svåra samtal

Anders Kinding och Caroline Wiklund har tagit fram föreläsningen ”De svåra samtalen” som handlar om de ibland jobbiga samtal en chef eller ledare kan behöva hålla med sina medarbetare. Caroline är coach och stresspedagog och Anders är ledarskapskonsult och författare. Föreläsningen är i fem delar.

Du kan också välja att se hela föreläsningen i ett svep.

Känsliga frågor

I vilka situationer är du som chef tvungen att ta de svåra samtalen?

Kränkande särbehandling

Lär dig signalerna på kränkande särbehandling - ett arbetsmiljöproblem.

Sexuella trakasserier

Vad kan du som chef göra för att förebygga och prata om sexuella trakasserier?

Välkommen till en digital föreläsning om stress

Caroline Wiklund är hjärnan bakom föreläsningen ”Stressen i våra liv – vän eller fiende?” I tre delar berättar hon om vad stressen gör med oss, hur vi kan uppmärksamma de tidiga varningssignalerna när det blir för mycket och vad vi kan göra för att minska stressen. Du kan också välja att se hela föreläsningen i ett svep.

Ge dig tid för reflektion

Vad händer när stress blev en folksjukdom och vad är den stora skillnaden mellan kortvarig- och långvarig stress? Det pratar Unionens stresscoach Caroline Wiklund om i sin stressföreläsning.

Långvarig stress

Ibland övergår den prestationshöjande, energigivande stressen till en lågintensiv stressbelastning som nöter ner delar av vårt stressystem. Vad händer då?

Hur minskar vi stressen?

Definiera vad som triggar igång din stress och enkelt sagt minska det som ökar stressen och öka det som minskar den. Genom att göra det kan vi till slut må bättre.

Stärk ditt ledarskap med Chefsskolan

Chefsskolan är en e-utbildning riktad till ledare och chefer där du bland mycket annat lär dig att leda dig själv, att leda andra och att leda verksamheten.

Podden som älskar mellanchefen

Det här är podden för alla som är eller har en mellanchef! Här delar chefer med sig av okända historier om svåra och komiska händelser ur verkligheten och får hjälp att lösa dem. Vi pratar om allt från missbrukande medarbetare till fria arbetstider och humor i ledarskapet.

Maxa snacket – så når du framgång genom digital kommunikation

I en serie artiklar och filmer ger kommunikationsexperten Karin Zingmark sina bästa tips och konkreta råd till hur du når framgång genom digital kommunikation.

Om du loggar in kan du se hela föreläsningen i ett svep.

Se hela föreläsningen

Så gör du för att maxa snacket

Karin Zingmark ger i en serie artiklar för Unionen Chef sina fyra bästa tips hur man blir en bättre, mer modern chef. I den första vill hon att vi ska ”maxa snacket” och gå från att vara informativ till att bli kommunikativ.

Så bygger du tillit i en organisation

Karin Zingmark ger i en serie artiklar för Unionen Chef sina fyra bästa tips hur man blir en bättre, mer modern chef. I den andra delen pratar hon om hur man bygger tillit i en organisation

Så engagerar du medarbetarna

Karin Zingmark ger i en serie artiklar för Unionen Chef sina fyra bästa tips hur man blir en bättre, mer modern chef. I den tredje delen ger hon sina tips om hur du engagerar dina medarbetare.

Så hanterar du digital stress

Karin Zingmark ger i en serie artiklar för Unionen Chef sina fyra bästa tips hur man blir en bättre, mer modern chef. I den fjärde och sista delen ger hon sina råd kring hur du hanterar digital stress, kan ta kontroll över tekniken och din livsbalans.

Chefspaning - inspiration för dig som chef

Inspireras av intressanta artiklar, digitala föreläsningar och annat innehåll för dig som är chef.

Hjälp oss göra Unionen bättre

Betyg