Unionen Chef Play

Utvecklas med oss

Lär dig mer om  ledarskap, arbetsmiljö, lön, karriär och kompetens. Här på Unionen Chef Play kan du lyssna och titta på våra filmer, e-utbildningar, föreläsningar och snart vår egen podd om mellanchefens utmaningar. Allt i din egen takt när det passar dig.

Är du medlem?

Som medlem får du tillgång till ännu mer innehåll. Logga in för att gå e-utbildningen Chefsskolan där du bland annat lär dig att leda dig själv, andra och verksamheten.
Är du inte redan medlem? Bli medlem här.

Logga in och gå e-utbildningen Chefsskolan

Extra material för medlemmar

Bli en bättre chef i en uppkopplad värld

I en serie artiklar och filmer ger Karin Zingmark sina bästa tips och konkreta råd till hur du når framgång genom digital kommunikation. De olika avsnitten: Så ska snacket maxas, Så bygger du tillit i en organisation, Så engagerar du medarbetarna, och Så hanterar du digital stress  kan du se här. Om du loggar in här ovanför får du även tillgång till hela hennes föreläsning.

Maxa snacket med Karin Zingmark

Så gör du för att maxa snacket

Karin Zingmark ger i en serie artiklar för Unionen Chef sina fyra bästa tips hur man blir en bättre, mer modern chef. I den första vill hon att vi ska ”maxa snacket” och gå från att vara informativ till att bli kommunikativ.
Så bygger man tillit med Karin Zingmark

Så bygger du tillit i en organisation

Karin Zingmark ger i en serie artiklar för Unionen Chef sina fyra bästa tips hur man blir en bättre, mer modern chef. I den andra delen pratar hon om hur man bygger tillit i en organisation
Så engagerar du medarbetarna

Karin Zingmark ger i en serie artiklar för Unionen Chef sina fyra bästa tips hur man blir en bättre, mer modern chef. I den tredje delen ger hon sina tips om hur du engagerar dina medarbetare.
Så hanterar du digital stress

Karin Zingmark ger i en serie artiklar för Unionen Chef sina fyra bästa tips hur man blir en bättre, mer modern chef. I den fjärde och sista delen ger hon sina råd kring hur du hanterar digital stress, kan ta kontroll över tekniken och din livsbalans.

Chefsliv - webbserien om det moderna chefslivet

Chefsliv är webbserien där föreläsaren och programledaren Magnus Hedberg träffar några av Sveriges mest framgångsrika chefer för att undersöka det moderna chefslivet. Chefsliv vann guld på Swedish Content Awards 2018!

Dags att byta jobb - Frida Boisen

Dags att byta jobb – med Frida Boisen

Frida Boisen om varför hon byter jobb vart tredje år och vad som är fel skäl att byta jobb. Se också "5 snabba" och Sketchen Lyxfällan.
Bästa tipsen till dig som vill byta jobb

Många chefer längtar efter nytt jobb – och det finns både vinster inför bytet och fällor att undvika.
Digital ångest - med Christer Björkman

Christer Björkman om den digitala ångesten och om hur du möter utmaningarna och ser digitaliseringen som en möjlighet
Ensamt på toppen med Håkan Eriksson

Ensamt på toppen - Håkan Eriksson

Fotbollstränaren Håkan Eriksson om hur du hittar tryggheten i ett arbetsliv som förändras snabbt.
Inte på liv och död - med Karin Bodin

Hör Karin Bodin på Polarbröd om hur hon hittar balansen mellan jobb och fritid både för sig själv och sina medarbetare
De svåra samtalen - med Pär Svärdson

Hör Pär Svärdsons råd kring det utmaningar som dagens moderna chefer ställs inför och att hålla svåra samtal.
Fler chefsliv-sketcher

Fler Chefsliv - sketcher

Se sketcherna Galapagos och Mamma på jobbet
Chefsspaning - vårt redaktionella rum