Unionen Chef Play

Utvecklas med oss

Lär dig mer om ledarskap, arbetsmiljö, lön och jämställdhet. Här på Unionen Chef Play kan du lyssna och titta på våra filmer, e-utbildningar, föreläsningar, vår podd: Mellanchefer emellan och mycket mer. Allt i din egen takt, när det passar dig.

Välkommen till en digital föreläsning om stress

Caroline Wiklund är hjärnan bakom föreläsningen ”Stressen i våra liv – vän eller fiende?” I tre delar berättar hon om vad stressen gör med oss, hur vi kan uppmärksamma de tidiga varningssignalerna när det blir för mycket och vad vi kan göra för att minska stressen. Du kan också välja att se hela föreläsningen i ett svep.

• Hur blev stress en folksjukdom?
  • Vad gör den långvariga stressen med oss?
  • Så här gör du för att minska din stress!

Här kan du se hela föreläsningen i ett svep.

Ta del av ett avsnitt i taget

tv-skärm talare

Ge dig tid för reflektion

Vad händer när stress blev en folksjukdom och vad är den stora skillnaden mellan kortvarig- och långvarig stress? Det pratar Unionens stresscoach Caroline Wiklund om i sin stressföreläsning.
Tv-skärm och person som står vid bord

Långvarig stress

Ibland övergår den prestationshöjande, energigivande stressen till en lågintensiv stressbelastning som nöter ner delar av vårt stressystem. Vad händer då?
Tv-skärm person står och pratar vid ett ståbord

Hur minskar vi stressen?

Definiera vad som triggar igång din stress och enkelt sagt minska det som ökar stressen och öka det som minskar den. Genom att göra det kan vi till slut må bättre.
mellanchefer emellan

Mellanchefer emellan - en podd som älskar mellanchefen

Mellanchefer emellan är podden för alla som är eller har en mellanchef! Med: Karin Adelsköld som poddvärd. Här delar mellanchefer med sig av okända historier om svåra, intressanta och komiska händelser ur verkligheten och får hjälp att lösa dem. Vi pratar om allt från missbrukande medarbetare till fria arbetstider och humor i ledarskapet.

Stärk ditt ledarskap genom Chefsskolan

Som medlem får du tillgång till ännu mer innehåll. Logga in för att gå e-utbildningen Chefsskolan där du bland annat lär dig att leda dig själv, andra och verksamheten.
Är du inte redan medlem? Bli medlem här.

Logga in och gå e-utbildningen Chefsskolan

Extra material för medlemmar

Maxa snacket – så når du framgång genom digital kommunikation

I en serie artiklar och filmer ger kommunikationsexperten Karin Zingmark sina bästa tips och konkreta råd till hur du når framgång genom digital kommunikation. De olika avsnitten: Så ska snacket maxas, Så bygger du tillit i en organisation, Så engagerar du medarbetarna och Så hanterar du digital stress  kan du se här nedanför. Om du loggar in kan du se hela föreläsningen i ett svep.

Se hela föreläsningen

Ta del av ett avsnitt i taget

Maxa snacket med Karin Zingmark

Så gör du för att maxa snacket

Karin Zingmark ger i en serie artiklar för Unionen Chef sina fyra bästa tips hur man blir en bättre, mer modern chef. I den första vill hon att vi ska ”maxa snacket” och gå från att vara informativ till att bli kommunikativ.
Så bygger man tillit med Karin Zingmark

Så bygger du tillit i en organisation

Karin Zingmark ger i en serie artiklar för Unionen Chef sina fyra bästa tips hur man blir en bättre, mer modern chef. I den andra delen pratar hon om hur man bygger tillit i en organisation
Så engagerar du medarbetarna

Karin Zingmark ger i en serie artiklar för Unionen Chef sina fyra bästa tips hur man blir en bättre, mer modern chef. I den tredje delen ger hon sina tips om hur du engagerar dina medarbetare.
Så hanterar du digital stress

Karin Zingmark ger i en serie artiklar för Unionen Chef sina fyra bästa tips hur man blir en bättre, mer modern chef. I den fjärde och sista delen ger hon sina råd kring hur du hanterar digital stress, kan ta kontroll över tekniken och din livsbalans.
Chefsspaning - vårt redaktionella rum

Chefspaning

Låt dig inspireras i vårt redaktionella rum. Här finns Intressanta, aktuella och relevanta artiklar om ledarskap från Unionen Chef