Välkommen till Unionen Stockholm

Unionen Stockholm är regionen för dig som jobbar i Stockholmsområdet. Regionen sträcker sig från Arlanda till Tyresö. Tillsammans är vi cirka 160.000 medlemmar. Här hittar du genvägar till information på unionen.se som handlar om region Stockholm.

Stockholmsvy

Unionen Stockholm är en av Unionens 18 regioner, samtidigt möter medlemmarna i Stockholm situationer och utmaningar som är unika för vår region . Vi byter jobb oftare, vi har mer krångel med pendlingen och vi har svårare att hitta bostad. Samtidigt har vi lägre arbetslöshet och världen framför dörren med den stora andelen internationella företag i regionen.

På Unionen Stockholms regionkontor jobbar vi för att ge våra runt 160.000 medlemmar och 6.000 förtroendevalda stöd i både små och stora frågor som rör arbetslivet här i huvudstaden.

Regionala ombudsmän för chefer

Regionala experter för chefer

Som Sveriges största fackförbund för chefer har vi särskilda ombudsmän för chefer i alla regioner, som är experter inte bara på ledarskap utan också på arbetsmarknaden i din del av landet.