Fem försäkringar kostnadsfritt i tre månader

Som ny medlem i Unionen får du fem kostnadsfria personförsäkringar i tre månader hos Bliwa. Därefter väljer du själv om du vill fortsätta vara försäkrad.

Försäkringar för dig och din familj genom Bliwa

Från din första dag som medlem (anställd eller egenföretagare) är du automatiskt försäkrad via Unionens personförsäkringar hos Bliwa. Det krävs dock att du är fullt arbetsför och uppfyller anslutningsvillkoren.

Vilka försäkringar ingår?

De fem försäkringarna ger dig ett grundskydd under din första tid som medlem och du kan i lugn och ro se över ditt försäkringsskydd så att det passar dina behov.

Vad kostar det att behålla försäkringarna?

Du hittar all information du behöver hos Bliwa:

Anpassa ditt försäkringsskydd

Efter att du har fått ditt försäkringsbesked kan du anpassa ditt försäkringsskydd. Det gör du enklast hos Bliwa genom att logga in med ditt BankID.

Du kan justera dina personförsäkringar hos Bliwa efter ditt behov genom att höja och sänka utbetalningsbelopp, lägga till eller ta bort försäkringar.

Lägg till fler personförsäkringar till ditt försäkringsskydd

Följande försäkringar kan du lägga till ditt försäkringsskyddspaket:

Egenföretagare? Då kan du också lägga till en vårdförsäkring

För dig som är egenföretagare kan en vårdförsäkring, som kan ge snabb vård utan omvägar, vara extra betydelsefull eftersom all sjukfrånvaro kan innebära avbrott i din verksamhet. Som egenföretagarmedlem har du därför också möjlighet att teckna en vårdförsäkring till medlemspris.

Därför ingår försäkringar kostnadsfritt i tre månader när du är ny medlem

Tillsammans med Bliwa har vi på Unionen tagit fram ett paket med personförsäkringar. Eftersom vi, alla medlemmar i Unionen, tillsammans utgör ett stort kollektiv har vi en enorm förhandlingsstyrka som gör att du får både bra priser och förmånliga villkor. Under tre månader som ny medlem får du försäkringspaketet kostnadsfritt.

Det är lätt att komma in i försäkringen. Tack vare att vi är så många kan vi erbjuda en solidarisk försäkringslösning som ger fler människor chansen att teckna en bra försäkring till ett rimligt pris, utan krav på att fylla i en hälsodeklaration (som du så gott som alltid måste fylla i när du tecknar försäkringar på egen hand). Det enda som krävs är att du är fullt arbetsför och uppfyller anslutningsvillkoren.

Hjälp oss göra Unionen bättre

Betyg