Välkommen till region Sydväst

Här hittar du information om Unionen i Sydvästra Sverige där bland annat Malmö, Helsingborg och Halmstad ingår. Du finner även smarta länkar och kontaktuppgifter till våra kontor.

Öresundsbron

Vem är Unionen Sydväst?

Region Unionen Sydväst innefattar större delen av Skåne och södra Halland. Nordöstra Skåne däremot ingår i region Unionen Sydost. Tillsammans är vi över 70 000 medlemmar i vår region, varav 11 000 chefsmedlemmar, ca 5 000 studentmedlemmar och över 1 200 medlemmar som är egenföretagare.

I regionen har vi två kontor, ett i Malmö och ett i Helsingborg, där fler än 40 ombudsmän förhandlar och representerar medlemmar på daglig basis. Vi erbjuder även kurser och föreläsningar för dig med fackligt uppdrag, men också för dig som är chef, egenföretagare eller  yrkesverksam medlem utan fackligt uppdrag.

Region Sydväst leds av vår regionstyrelse som är demokratiskt vald på det som kallas Regionrådet, vilket i sin tur är det högst beslutande organet i regionen. Där har du som medlem möjlighet att påverka. Läs mer om hur det funkar med regionråd här, samt om regionstyrelse här.

Frågor om din anställning

Har du frågor som rör din anställning och din arbetsplats ska du i första hand vända dig till din Unionenklubb. Saknas det klubb på din arbetsplats är du välkommen att ta kontakt med Unionens rådgivning. Du når dem på 0770- 870 870 eller genom att gå in här för att se fler kontaktuppgifter.

Här hittar du:

Personer i regionen

Kurser och aktiviteter i regionen

Blanketter och dokument från regionen

Sociala medier

Facebook Unionen Sydväst

Twitter Unionen Sydväst

LinkedIn Unionen Sydväst

Workshop

Kurser och aktiviteter i regionen

Här kan du söka fram de kurser, föreläsningar, workshops och andra aktiviteter som finns i just vår region.
0770 - 870 870

Behöver du hjälp?

Kontakta gärna vår rådgivning för att få svar på dina frågor. Ring 0770- 870 870 eller gå in på vår rådgivningssida för mer information och kontaktuppgifter.