Nya avtal 22 dec - Almega Tjänsteförbunden Fastighetsarbetsgivarna, Arbetsgivaralliansen Idrott och Ideella och Vårdföretagarna Tandvård och Dentallaboratorier

På tisdagen blev fem nya avtal klara i årets uppskjutna avtalsförhandlingar. Medlemmar som omfattas av avtalen Almega Tjänsteförbunden Fastighetsarbetsgivarna, Arbetsgivaralliansen branschavtal Idrott och Ideella och idéburna organisationer, Vårdföretagarna Tandvård och Dentallaboratorier har fått nya anställningsvillkor.

Det nya avtalet med Almega Tjänsteförbunden Fastighetsarbetsgivarna gäller från och med 1 januari 2021 och 29 månader framåt till 31 maj 2023. Avtalets totala värde är 5,4 procent varav 4,7 procent går till löneökningar och 0,7 procent avsätts till tjänstepensionen inom ramen för flexpension (deltidspension).

För medlemmar på avtalsområde Arbetsgivaralliansen - branschavtal Idrott gäller det nya avtalet från och med 1 november 2020 och 36 månader (3 år) framåt till 31 oktober 2023. Avtalets totala värde är 5,4 procent varav 4,7 procent går till löneökningar och 0,7 procent avsätts till tjänstepensionen inom ramen för flexpension (deltidspension).

Det nya avtalet för medlemmar på avtalet Arbetsgivaralliansen Ideella och idéburna organisationer gäller från och med 1 december 2020 och 29 månader framåt till 30 april 2023. Avtalets totala värde är 5,4 procent varav 4,7 procent går till löneökningar och 0,7 procent avsätts till tjänstepensionen inom ramen för flexpension (deltidspension).

Nya avtal är också klara med Almega Vårdföretagarna för avtalsområden Tandvård och Dentallaboratorier. Bägge avtalen gäller från och med 1 februari 2021 och 29 månader framåt till 30 juni 2023. Avtalens totala värde är 5,4 procent varav 4,7 procent går till löneökningar och 0,7 procent avsätts till tjänstepensionen inom ramen för flexpension (deltidspension).

Tillbaka till avtalswebben.

Hjälp oss göra Unionen bättre