Regionråd Unionen Småland

Här hittar du information som rör Unionen Smålands regionråd, din regions årsmöte.

Vad är regionrådet?

Regionrådet är årsmötet i din  region . Här samlas deltagare från arbetsplatser över hela Småland för att välja en ny regionstyrelse och besluta om motioner och annat som rör regionen. Inför regionrådet kan du  nominera  personer till uppdrag i regionen. Du kan också skicka in motioner.

Sista datum att  nominera  personer till regionala uppdrag: 31 januari.
Sista datum att skicka in motioner: 28 februari.

Skicka en motion

Har du en bra idé eller ett förslag på något som Unionen borde göra? Skicka en motion till regionrådet, så kan det bli verklighet!

Välj regionrådsombud

Gör din och kollegornas röster hörda i Unionen! Skicka era representanter till regionrådet, så är ni med och röstar och påverkar beslut.

Praktisk information

Nästa  regionråd : Den 23-24 april 2024 från kl. 10.30 på tisdagen till kl. 14.30 på onsdagen.

Plats: Kalmarsalen Konferens & Evenemang i Kalmar.

Det är bara regionrådsombud som har rösträtt på mötet, men alla förtroendevalda och medlemmar i regionen är varmt välkomna som åhörare (i mån av plats). På onsdagen har vi en avtalskonferens dit alla regionens medlemmar och förtroendevalda är välkomna.

Här kan du läsa mer och anmäla dig

Frågor om regionrådet?

Kontakta oss på Unionen Smålands regionkontor.

Information från valberedningen

I det här dokumentet ser du vilka val som ska göras på regionrådet, och vilka som har uppdragen just nu.

Unionen Smålands styrelse

Nyfiken på vilka som leder regionen? På senaste regionrådet, i april 2023, valdes en ny regionstyrelse. De har uppdraget att leda regionen framåt utifrån Unionens gemensamma mål och medlemmarnas bästa. Ombuden som deltog på mötet valde också en ny valberedning , revisorer och flera andra uppdrag på regional nivå. Ta en titt på vilka här:

Hjälp oss göra Unionen bättre

Betyg