Årets Jobbhjältar - tidigare vinnare

Varje år belönar Unionen förtroendevalda som utmärkt sig genom att göra skillnad och uträttat fackliga stordåd på sin arbetsplats. Här kan du läsa om tidigare vinnare av kategorierna Årets Eldsjäl, Uppstickare och Nytänkare.

Varje år delar Unionen ut pris till förtroendevalda som utmärkt sig genom att göra skillnad och förbättra saker på sin arbetsplats. Ett  ombud  eller en  klubb  som lagt ner själ och hjärta för att driva viktiga frågor, hitta nya lösningar eller öka den fackliga styrkan. Utmärkelserna har delats ut sedan 2010 och här kan du läsa om tidigare vinnare.

Årets Jobbhjältar 2020

Årets Eldsjäl: Liselott Karlsson, Altia Sweden

”Med mod och fokus, hjärtat på rätt ställe och fötterna på jorden, kämpar du för att göra arbetsplatsen bättre och får samtidigt andra att engagera sig vid din sida.”

Årets Uppstickare: klubbstyrelsen på StrongPoint

”För att ni lyckats med en av de viktigaste uppgifterna i det fackliga uppdraget, att få en skeptisk motpart att bli en positiv medpart som ser poängen med samverkan och medbestämmande på arbetsplatsen.”

Årets Nytänkare: klubbstyrelsen på Paradox

”För att som ny klubb i en ung bransch utan facklig tradition snabbt ökat både medlemsantalet och engagemanget kring frågan om kollektivavtal på arbetsplatsen.”

Vitt fält

Hjälp oss göra Unionen bättre