Medlemsavgift Unionen Egenföretagare

Som medlem i Unionen Egenföretagare betalar du två avgifter, en medlemsavgift och en serviceavgift. Medlemsavgiften betalas av dig för de personliga delarna i medlemskapet och serviceavgiften betalas av företaget för de tjänster och förmåner ditt företag har nytta av.

Ordinarie avgift Unionen Egenföretagare

Medlemsavgift Serviceavgift
125 kr/mån 200 kr/mån ex moms

Så betalas avgiften till Unionen Egenföretagare

Medlemsavgift

Du kan betala medlemsavgiften via autogiro, e-faktura eller pappersfaktura.

Mer om hur du betalar medlemsavgiften

Serviceavgift

Det är en serviceavgift per företag. Det innebär att även om ni är flera delägare som är medlemmar så betalas endast en serviceavgift. Tänk på att serviceavgiften är avdragsgill. Unionen Egenföretagare har bankgironummer 5071-6018. På serviceavgiften tillkommer en fakturaavgift på 50 kronor per pappersfaktura. Väljer du e-faktura eller autogiro tas ingen fakturaavgift ut.

Mer om hur du betalar serviceavgiften

Din betalningshistorik

Du kan få detaljerad information om dina betalningar, se din betalningshistorik och vad som eventuellt kvarstår att betala när du loggar in.

Medlem i Fackförbundet Scen & Film (tidigare Teaterförbundet)?
Om du är medlem i Fackförbundet Scen & Film kan du bli dubbelansluten till Unionen Egenföretagare. Då behöver du bara betala medlemsavgift till Unionen samt serviceavgift till Unionen Egenföretagare. Fackförbundet Scen & Film och Unionen delar därefter på avgifterna.

Hjälp oss göra Unionen bättre

Betyg