Norwegian Crew Resources Sweden AB - företagsbilaga Kabin inom Svenska Flygbranschen

Ditt kollektivavtal består av flera avtal. Här hittar du dem och även sammanfattningar med de senaste ändringarna i avtalen. Som inloggad medlem kan du också se förklaringar till hur avtalsvillkoren ska tolkas.

Nuvarande avtalsperiod är 1 juni 2022 - 31 mars 2023

För utförlig info, läs mer i respektive avtal. Tänk också på att det kan finnas ett lokalt avtal på din arbetsplats som gäller.

• Semester, uppsägningstider, arbetstid, ledighet och övriga arbetsvillkor - Läs mer i Allmänna anställningsvillkor 2020-2023 och företagsbilagan för Norwegian Crew Resources Sweden AB.

Kollektivavtalet är flera avtal - dina viktigaste:

Allmänna anställningsvillkor 2020-2023

Avtal om vilka allmänna villkor som gäller för exempelvis arbetstid, övertidskompensation, semester, sjuklön, ledighet,  uppsägning  med mera. Unionens tolkningar av hur avtalen ska tillämpas är tillgängliga för inloggade medlemmar.

Löneavtal 2020-2023

I löneavtalet beskrivs lönenivåer och övrig information kring löneprocessen.

Norwegian Crew Resources Sweden AB - Företagsbilagor

Bestämmelser om bland annat tjänstgöring, traktamenten, löner, semester på Norwegian Crew Resources Sweden AB utöver det som regleras i det centrala avtalet för kabinanställda.

Norwegian Crew Resources Sweden AB - Company supplement (företagsbilagor)

Regulations about working hours, scheduling, roster, vacation and more at Norwegian Crew Resources Sweden AB in addition to the central agreement for cabin crew with the Swedish Aviation Industry Group.

Nytt huvudavtal om trygghet, omställning och anställningsskydd

Nytt avtal mellan PTK (där Unionen ingår) och Svenskt Näringsliv som gäller från 1 oktober 2022. I huvudavtalet finns regler kring anställningsskydd och uppsägning av anställningsavtal från arbetsgivararens sida. Huvudavtalet reglerar även omställningsstöd , kompetensstöd och kompletterande studiestöd som anställda kan få via omställningsorganisationen TRR. Här finns också beskrivet hur tjänstemannaförbund inom PTK ska samverka i vissa förhandlingar.

Förtroendevald? På Mitt Uppdrag finns mer underlag

Om du är förtroendevald finns mer information på avtalsområdet på Mitt Uppdrag. Logga in och klicka dig vidare på sidan Mitt Uppdrag via ingången "Lag och avtal" och sedan "Avtalsinformation".

Hjälp oss göra Unionen bättre

Betyg