Vem är du när du vill påverka?

Vem är du när det kommer till att vara med och bestämma? Åsiktsmaskinen, Talangscouten, Debattledaren eller Frontfiguren?

Vem är du när du vill påverka?
Ansikte bestående av ett flertal olika personer. Rubrik Testa vilken demokratityp är du?

Vem är du när du vill påverka?

Du och alla andra medlemmar kan vara med och bestämma vad Unionen ska tycka, tänka och åstadkomma. Så ser demokratins rätta ansikte ut! Men hur gör just du när du vill vara med och förändra och förbättra? Svara på korta frågor och se vilken demokratityp du är!

Demokratins rätta ansikte.

I Unionen är det inte någon enstaka person som har makten. Vi är en medlemsstyrd förening där du och alla andra medlemmar kan vara med och påverka vad ditt fackförbund ska tycka, göra och åstadkomma. På arbetsplatsen, i din del av landet och för hela Sveriges skull. Så ser demokratins rätta ansikte ut!
Jag vill veta mer om demokrati i Unionen

Aktivitetsbanken

Här hittar du enkla tips på vad du kan göra här och nu för dig och dina kollegor. Få fart på diskussionen om hur ni har det på jobbet genom att bjuda in till fikasnack eller andra träffar, skriva ut fikapratare med mera.