Vanliga frågor om att logga in på Unionen med BankID

Vad kan jag göra när jag loggat in på unionen.se

Du som är medlem i Unionen kan logga in på vår webbplats med BankID eller Mobilt BankID. Här kan du bland annat se och uppdatera dina uppgifter, rapportera ny lön och arbetsgivare.

Tjänsten kommer att utvecklas och nya funktioner läggs till efterhand.

Varför behöver jag använda BankID?

Det är viktigt att dina medlemsuppgifter hanteras på ett säkert sätt. Därför har vi valt att använda BankID som e-legitimation, eftersom det är en säker tjänst som väldigt många idag har tillgång till.

Hur skaffar jag BankID?

Du kan skaffa BankID genom din bank. Du kan logga in på unionen.se både med Mobilt BankID och BankID installerat på din dator (kallas också e-legitimation på fil). Läs mer om hur du skaffar BankID på https://support.bankid.com/sv.

Jag har problem med att använda BankID. Vad gör jag?

  • Kontrollera så att ditt bankId fungerar,
  • Om du har möjlighet, prova med olika enheter, till exempel om det inte fungerar med en dator, prova med en mobil.
  • Avvakta och testa igen om någon timme eller nästa dag. Behöver du akut information kring medlemsfrågor eller din profil kontakta oss på 0770-870 870

Om du fortfarande har problem så får du fylla i ett formulär så att vi kan felsöka.

Har du problem att logga in på unionen.se pröva dessa åtgärder:
 

Kontrollera så att ditt BankID fungerar, klicka här

Om du har möjlighet, prova med olika enheter, till exempel om det inte fungerar med en dator, prova med en mobil.

Om det ändå inte fungerar så fyll i formuläret nedan så kan vi kontakta dig och felsöka. 

Hjälpte informationen på denna sida dig?

Ja Nej