Vanliga frågor om att logga in på Unionen med BankID

Varför behöver jag använda BankID och vad kan jag göra när jag loggat in på Unionen.se? Här hittar du våra vanligaste frågor om att logga in på Unionen med BankID.

Vad kan jag göra när jag loggat in på unionen.se

Du som är medlem i Unionen kan logga in på vår webbplats med BankID eller Mobilt BankID. Här kan du bland annat se och uppdatera dina medlemskapsuppgifter, rapportera in din aktuella lön och ange din arbetsgivare.

Tjänsten kommer att utvecklas och nya funktioner läggs till efterhand.

Varför behöver jag använda BankID?

Det är viktigt att dina medlemsuppgifter hanteras på ett säkert sätt. Därför har vi valt att använda BankID som e-legitimation, eftersom det är en säker tjänst som väldigt många idag har tillgång till.

Hur skaffar jag BankID?

Du kan skaffa BankID genom din bank. Du kan logga in på unionen.se både med Mobilt BankID och BankID installerat på din dator (kallas också e-legitimation på fil). Läs mer om hur du skaffar BankID.

Jag har problem med att använda BankID. Vad gör jag?

  • Kontrollera så att ditt BankID fungerar,
  • Om du har möjlighet, prova med olika enheter, till exempel om det inte fungerar med en dator, prova med en mobil.
  • Avvakta och testa igen om någon timme eller nästa dag. Behöver du akut information kring medlemsfrågor eller din profil kontakta oss här

Hjälp oss göra Unionen bättre

Hjälpte informationen på denna sida dig?

Betyg