Så betalar du medlemsavgiften

Du kan betala medlemsavgiften med autogiro, e-faktura eller pappersfaktura.

Unionen vill uppmuntra till hållbara val. Digitala betalsätt sparar tusentals kronor varje månad - pengar som istället kan gå till att förbättra arbetslivet.

• Välj autogiro så slipper du hålla reda på fakturor och förfallodatum.
  • Välj e-faktura så är fakturauppgifterna förifyllda och du behöver bara godkänna betalningen.
  • Gör du inget val skickas en pappersfaktura till din folkbokföringsadress. har du en digital brevlåda hos Kivra skickas fakturan dit.

Välj att betala med autogiro eller e-faktura

När du betalar medlemsavgiften via autogiro eller e-faktura slipper du hålla ordning på avier och förfallodatum.

Du kan också anmäl autogiro via din internetbank

1. Logga in på din internetbank
  2. Leta fram Anmäl autogiro
    Anmäla autogiro brukar finnas ihop med betalning och överföring
  3. Sök fram UNIONEN (BG 322-8756) och välj sedan Anmäl
    Om din bank frågar efter betalarnummer ska du ange ditt tiosiffriga personnummer utan bindestreck. ÅÅMMDDXXXX

När ditt autogiro är upplagt och godkänt får du en bekräftelse från Unionen. Fram till dess använder du dig av samma betalningssätt som tidigare.

Anmäl e-faktura i tre enkla steg

Betala medlemsavgiften via e-faktura så behöver du bara godkänna betalningen i slutet av månaden.

För att kunna anmäla e-faktura måste kontot vara kopplat till dig. Om du delar kontot med någon eller har anmält e-faktura till någon annans konto så fungerar det inte. I det fallet rekommenderar vi att du istället anmäler autogiro.

1. Logga in i på din internetbank

2. Leta fram anmäl e-faktura
    Anmäla e-faktura brukar finnas ihop med betalning och överföring.

3. Sök fram UNIONEN och välj Unionen som betalningsmottagare för e-faktura.

Pappersfaktura

Pappersfaktura skickas till dig varje månad. Avgiften för innevarande månad ska vara betald den sista bankdagen i månaden.

Medlemsavgiften redovisas tillsammans med eventuell klubbavgift och premie för tilläggsförsäkringen. Har du tidigare obetalda avgifter redovisas dessa som en skuld och har du tidigare betalt in för mycket redovisas detta som ett tillgodo. De olika posterna räknas samman och du får en totalsumma att betala.

Kivra

Om du har Kivra och har valt pappersfaktura som betalsätt, så skickas din faktura dit. Om du önskar få hem din faktura i brevlådan istället kan du välja bort fakturor från Unionen i din Kivra-brevlåda. Läs mer på Kivra.com.

Din betalningshistorik

Du kan se din betalningshistorik och vad som eventuellt kvarstår att betala när du loggar in. Under sidan ”Betalningar” hittar du ditt aktuella saldo.