Så betalar du medlemsavgiften

Du kan betala medlemsavgiften med autogiro, e-faktura, pappersfaktura eller löneavdrag. Så här anmäler du detta till oss!

Anmäl autogiro i tre enkla steg

Betala medlemsavgiften via autogiro så slipper du hålla ordning på avier och förfallodatum samtidigt som du gör en insats för miljön.

1. Logga in på din internetbank
  2. Leta fram Anmäl autogiro
    Anmäla autogiro brukar finnas ihop med betalning och överföring
  3. Sök fram UNIONEN (BG 322-8756) och välj sedan Anmäl
    Om din bank frågar efter betalarnummer ska du ange ditt tiosiffriga personnummer utan bindestreck. ÅÅMMDDXXXX

När ditt autogiro är upplagt och godkänt får du en bekräftelse från Unionen. Fram till dess använder du dig av samma betalningssätt som tidigare.

Anmäl e-faktura i tre enkla steg

Betala medlemsavgiften via e-faktura så behöver du bara godkänna betalningen av avgiften i slutet av månaden.

För att kunna anmäla e-faktura måste kontot vara kopplat till dig. Om du delar kontot med någon eller har anmält e-faktura till någon annans konto så fungerar det inte. I det fallet rekommenderar vi att du istället anmäler autogiro.

1. Logga in i på din internetbank

2. Leta fram anmäl e-faktura
    Anmäla e-faktura brukar finnas ihop med betalning och överföring.

3. Sök fram UNIONEN och välj Unionen som betalningsmottagare för e-faktura.

Pappersfaktura

Pappersfaktura skickas till dig varje månad. Avgiften för innevarande månad ska vara betald den sista bankdagen i månaden.

Medlemsavgiften redovisas tillsammans med eventuell klubbavgift och premie för tilläggsförsäkringen. Har du tidigare obetalda avgifter redovisas dessa som en skuld och har du tidigare betalt in för mycket redovisas detta som ett tillgodo. De olika posterna räknas samman och du får en totalsumma att betala.

• Om du saknar eller tappat bort din faktura
    Har du frågor eller saknar din faktura ber vi dig kontakta oss via vårt kontaktformulär.

Kivra

Om du har Kivra och har valt pappersfaktura som betalsätt, så skickas din faktura dit. Om du önskar få hem din faktura i brevlådan istället kan du välja bort fakturor från Unionen i din Kivra-brevlåda. Läs mer på Kivra.com.

Löneavdrag

Det här fungerar bara på en del större arbetsplatser. Kolla med ditt lönekontor om ni har löneavdrag på din arbetsplats.