Människors engagemang förändrar världen - du behövs!

Är du en sån som tar initiativ? Ser möjligheter? Stöttar andra? Skapar förändring? Då borde du bli förtroendevald.

Detta är ett innehåll från Unionen Opinion.
cykel

Publicerad 15 juni 2023

Världen förändras inte av sig själv. Det krävs engagemang. Engagemang berikar inte bara samhället, vår omvärld och våra arbetsplatser – det ger även dig som engagerar dig mer glädje. Det finns forskning som visar på att engagemang till och med leder till bättre relationer.

Så vad säger du: Ska vi se till att fixa ännu schysstare kultur och bättre villkor på våra arbetsplatser?

Tack vare människors engagemang på jobbet har vi fått lagstadgad semester, föräldraledighet och tjänstepension. Tack vare förtroendevalda och medlemmar i fackförbund har det varit möjligt att förhandla fram bättre förmåner och villkor.

Världen förändras inte av sig själv. Det krävs engagemang.

Eftersom förändring är konstant måste vi fortsätta vara delaktiga i utvecklingen. Du behövs, ditt engagemang behövs. Bättre löner, mer trygghet och utveckling på jobbet, bättre pensioner, ett jämställt arbetsliv är några av dom saker vi måste fortsätta kämpa för.

Är du en sån som tar initiativ? Ser möjligheter? Står upp för och stöttar andra? Då borde du bli förtroendevald . Genom ditt och andras engagemang fortsätter vi förbättra och förändra på jobbet!

Hej Unionen-medlem som ska till Almedalen!

Varmt välkommen på Unionens medlemsmingel 29 juni!

Minglet inleds med att Unionens förbundsordförande Martin Linder pratar om vilka frågor Unionen driver i Almedalen i år. Han kommer också prata om varför det är viktigt med fler förtroendevalda på arbetsplatserna. Till sin hjälp har Martin med sig två förtroendevalda som just nu kämpar för kollektivavtal på sina arbetsplatser. Sen Kanner från Klarna och Henry Catalini Smith från Spotify. Logga in och anmäl dig nedan.

Personaliserat innehåll

Logga in för att anmäla dig

Med mobilt bank-id loggar du som medlem in och får då tillgång till länk till anmälan.

Förbättra på din arbetsplats - bli förtroendevald

Hur du har det på jobbet påverkar dig, så var med och påverka hur du har det på jobbet. Som medlem i Unionen får du möjlighet att vara med och engagera dig och driva de frågor som är viktigast på just din arbetsplats.