Verktyg för förtroendevalda

Vi vill att det ska vara enkelt för er i klubbstyrelsen och för dig som arbetsmiljöombud eller arbetsplatsombud att kommunicera med medlemmarna på er arbetsplats och administrera medlemsuppgifter. Läs om de praktiska verktyg som du som förtroendevald har tillgång till.

Rött skrivbord med tangentbod

Oavsett om du vill kommunicera med medlemmarna på din arbetsplats eller om du administrerar medlemsuppgifter ska detta kunna ske på ett enkelt sätt, utan att behöva ta onödig tid som skulle kunna användas för medlemmarnas bästa. Du hittar verktygen när du loggar in, under Mitt uppdrag

Administrera medlemmarnas uppgifter

Medlemmar är din ingång för att administrera medlemmarnas uppgifter och förtroendeuppdrag . Här kan du söka ut vissa grupper av medlemmar och ta ut medlemslistor.

Du kan också:

• Mejla medlemmarna direkt från din medlemslista
  • Flytta dem mellan sektioner och arbetsställen
  • Lägga till och ta bort medlemmar från arbetsplatsen

Kommunicera med medlemmarna

Kommunicera är ingången du använder för att få ut viktig information till medlemmarna på din arbetsplats. Medlemmarna ser det du har publicerat när de loggar in, under menyvalet Unionen på min arbetsplats. Det kan vara nyheter eller inbjudningar till informations- eller medlemsmöten. Det är också här du kan lägga upp information om hur det fackliga arbetet är organiserat på arbetsplatsen och hur medlemmarna kommer i kontakt med rätt person.

Hantera dokument

Med verktyget för dokumenthantering kan du skapa inbjudningar, protokoll med mera utifrån färdiga mallar. Det du vill spara laddar du upp i dokumentbiblioteket för att lätt kunna ha tillgång till det senare. Med verktyget är det också lätt att dela dokument med olika grupper och att samarbete kring ett gemensamt dokument.

Klubbwebb = Unionen på min arbetsplats

Unionen på min arbetsplats (tidigare klubbwebb) är en yta där klubbstyrelsen tex kan publicera nyheter eller styrelsens kontaktuppgifter.

Unionen på min arbetsplats innehåller:

• Startsida med nyhetsflöde
  • Kontaktlista
  • Informationen ligger bakom inloggning och är tillgänglig direkt för medlemmar som loggar in

Har du frågor kontakta 0770-870 870, knappval "teknisk support", alternativt mejla mittuppdrag@unionen.se

Shape Created with Sketch.

Logga in för praktiska verktyg i ditt uppdrag

Som förtroendevald  hittar du praktiska verktyg och checklistor som underlättar ditt uppdrag genom att logga in på unionen.se.