Teckna tilläggsförsäkringen

Unionens inkomstförsäkring ingår i ditt medlemskap under förutsättning att du också är medlem i en a-kassa. Vill du känna dig extra trygg kan du som tjänar över 20 900 kr/mån teckna vår tilläggsförsäkring som ger dig 50 extra ersättningsdagar och möjlighet att försäkra löner ända upp till 150 000 kr/mån.

Medlemskap i a-kassa krävs för att teckna tilläggsförsäkringen

Du kan endast teckna tilläggsförsäkring om du har medlemskap i en a-kassa. Om du ännu inte är medlem i en a-kassa så ber vi dig återkomma när du tecknat medlemskap i en a-kassa. Ta del av förköpsinformation om Unionens tilläggsförsäkring

Premien för tilläggsförsäkringen är normalt 50 kr/mån för inkomster mellan 20.900 kr och 60.000 kr/mån och 100 kr/mån för inkomster som överstiger 60.000 kr.

Premiebefrielse för dig som blev medlem 1 nov 2015 – 31 mar 2016

Du som blev medlem under tiden 1 nov 2015 – 31 mar 2016 omfattas av erbjudandet om 12 månader utan avgift kan just nu teckna vår tilläggsförsäkring och få 50 extra ersättningsdagar och höjt tak till 150.000 kr/mån i inkomstförsäkringen utan extra premie i upp till 12 månader. Tilläggsförsäkringen gäller från den månad du tecknar den och Unionen bjuder på premien dina första 12 månader som medlem, så se till att teckna tilläggsförsäkringen så fort som möjligt.

(ååååmmddxxxx)
Nyckelord: