Höststartskampanj om att våga förändra sitt arbetsliv

Med Sveriges största fack i ryggen får du mod både att sätta ner foten och ta nästa steg i arbetslivet. Det är budskapet i Unionens marknadsföring efter semesterledigheterna.

Under sommaren har nog många av oss gått och funderat på vad men egentligen ska göra med sitt liv. Man har vilat upp sig och fyllt på med solenergi. Och nu är det dags att ta itu med det där man skjutit på: säga till kollegan som gör livet surt för dig, söka den där roliga tjänsten på jobbet, be om chansen till vidareutbildning, ta tag i den ineffektiva organisationen eller den dåliga arbetskulturen. Men det kan ju vara LÄSKIGT att sticka ut hakan och säga ifrån eller be om det man förtjänar.

Tur då att Unionen finns. Med Sveriges största fackförbund i ryggen vågar du förändra din och dina kollegors situation. För som medlem i Unionen får du ju t ex Sveriges kanske bästa inkomstförsäkring , rådgivning, avtalsgranskning, rättshjälp och 27 000 förtroendevalda.

Om detta handlar Unionens marknadsföring under september-oktober, som bland annat består av:

• Reklamfilm på Play och YouTube där en typ 30-årig "no nonsense"-tjej får presentationen pajad av några äldre kollegor. Men då får hon nog och stormar ut ur mötesrummet och ger dem fingret. Filmen ingår i Unionens reklamfilmskoncept "Vad gör jag nu?"
  • Ljudreklam i Acast/Spotify-poddar och Radioplay med en kvinna som argt och stolt berättar hur hon äntligen vågade sätta ner foten mot sina idiotiska kollegor.

• Inlägg i sociala medier där vi bl a berättar om olika saker som du får som medlem i Unionen som gör dig modigare på jobbet.
  • Kampanjsida där du hittar tips och artiklar om hur vi kan hjälpa dig att våga förändra din arbetssituation.

Vem har aldrig känt den?

Men i arbetslivet är det sällan smart att agera i affekt. Så hur ska man egentligen göra?

Hon står upp för kollegorna på Klarna

Efter de plötsliga massuppsägningarna på Klarna, före sommaren, har Sen Kanner lärt sig mer om svensk arbetsrätt än vad många gör under ett helt arbetsliv.
  • Vi sponsrar podden Dumma människor (av och med Lina Thomsgård och Björn Hedensjö).
  • Digitala utomhustavlor i tunnelbanan med klipp ur reklamfilmen.