Välkommen till Unionens klubb för egenföretagare i Stockholm!

Klubben är till för Unionens egenföretagarmedlemmar i Stockholmsregionen.

Vilka är klubben till för?

Klubben är till för Unionens egenföretagarmedlemmar i region Stockholm. Som medlem får du tillgång till alla våra aktiviteter och möjligheten att direkt påverka Unionen till att driva frågor som berör egenföretagare.

Att vara med i vår klubb kostar ingenting extra utöver din vanliga avgift till Unionen. Anmäl att du vill gå med genom att mejla egenforetagare@unionen.se

Klubbens aktiviteter

Aktivitet och årsmöte den 16 februari 2022

Nästa aktivitet som planeras blir just i samband med vårt årsmöte den 16 februari 2022 klockan 17.00-19.00, inklusive årsmötet. Kallelse med dagordning kommer lite närmare i tiden.

Vi vill gärna bli fler både i klubben och i klubbstyrelsen. Vill du ha ett uppdrag i styrelsen eller bidra i verksamheten på annat sätt? Kontakta gärna valberedare Anders Larsson, alfinanskonsult@gmail.com, i god tid innan årsmötet.

Hoppas vi ses på årsmötet. Till dess önskar vi god jul och gott nytt år!

Klubben planerar för 3-4 aktiviteter under hösten 2021. Information kommer att skickas till våra medlemmar.

Det går bra att kontakta styrelsen med frågor och förslag på aktiviteter. Styrelsen sammanträder ungefär en gång i månaden. Kontaktadresser finns nedan!

Debattartikel

Läs ordförande Hans Björkmans debattartikel "Ge egenföretagare samma chans" på kollega.se

Varför startade vi klubben?

När vi förstod att vi som egenföretagare inte bara kunde vara medlemmar i Unionen, utan också ha en egen klubb, så började vi undersöka möjligheterna. Vi startade klubben för att vi vill kunna påverka vår situation genom att arbeta tillsammans. Visst kan ensam vara stark, men tillsammans är vi starkare.

Vi startade klubben för att stärka oss som medlemmar genom aktiviteter som vi själva bestämmer. Vi vill utveckla vår kompetens, våra nätverk och våra affärer. Genom att ha en klubb kan vi också bli bättre på att formulera krav och önskemål, både på vår organisation Unionen och på andra aktörer. Vi tar stöd av Unionen, som är en organisation med stora resurser.

Du är jättevälkommen att engagera dig i vårt arbete!

Kontakta styrelsen, så hittar vi ett sätt att ta vara på dina kunskaper och ditt engagemang! Om du exempelvis har idéer om medlemsaktiviteter, så kan vi hjälpas åt att genomföra dem. Klubben är till för Unionens egenföretagarmedlemmar i Stockholmsregionen.

Är du egenföretagarmedlem i en annan region och vill engagera dig genom att bilda klubb för egenföretagare i din region? Anmäl ditt intresse till medlemslinjen för egenföretagare

Klubb egenföretagare

Vår styrelse: