Välkommen till Unionens klubb för egenföretagare i Stockholm!

Klubben är till för Unionens egenföretagarmedlemmar i Stockholmsregionen.

Vilka är klubben till för?

Klubben är till för Unionens egenföretagarmedlemmar i region Stockholm. Som medlem får du tillgång till alla våra aktiviteter och möjligheten att direkt påverka Unionen till att driva frågor som berör egenföretagare.

Klubbens aktiviteter

Öka din försäljning och bredda kundkretsen

Unionens klubb för egenföretagare i Stockholm välkomnar alla egenföretagarmedlemmar i region Stockholm till en digital mini-workshop om hur du kan sticka ut i mängden och locka nya kunder.

Tid: 12 oktober 2021, kl. 13.00-15.00.
Plats: Digitalt

Aktivitet Unionens klubb för egenföretagare i Stockholm
Marketing handlar om att kommunicera vem du är och vad du gör så att potentiella kunder vill köpa det du erbjuder. Det gäller att sticka ut i mängden och få dem att välja dig i stället för någon annan.

Vår workshopledare Herman Lundquist har 20 års erfarenhet av chefsroller inom marketing både i Sverige och utomlands. Nu driver han sitt eget företag Marketing Advise och erbjuder rådgivning inom marketing för ledare på små och mellanstora företag. I miniworkshopen delar Herman med sig av tre enkla tips som gör att du kan hitta nya kunder och öka din försäljning.

1. Effektivaste sättet att berätta om ditt företag så andra kan föra budskapet vidare.
  2. Hur du ska kommunicera din produkt eller tjänst, vad som är bra med den och vad kunden vinner på att köpa den.
  3. Hur du svarar på frågan “Varför ska jag köpa av dig i stället för någon annan?”

Se till att ha penna och papper till hands. Herman låter dig enkelt testa varje tips själv, med din egen verksamhet som utgångspunkt. Det gör att du får tre färdiga verktyg som du kan finslipa och börja använda direkt!

Efter övningarna svarar Herman på frågor från deltagarna.

Anmäl ditt intresse för att delta till egetföretagarklubbens ordförande Hans Björkman: hans@coinnovate.se. Workshopen genomförs digitalt och du får länk utskickad någon dag innan mötet.

Varmt välkommen!

Klubben planerar för 3-4 aktiviteter under hösten 2021. Information kommer att skickas till våra medlemmar.

Det går bra att kontakta styrelsen med frågor och förslag på aktiviteter. Styrelsen sammanträder ungefär en gång i månaden. Kontaktadresser finns nedan!

Debattartikel

Läs ordförande Hans Björkmans debattartikel "Ge egenföretagare samma chans" på kollega.se

Varför startade vi klubben?

När vi förstod att vi som egenföretagare inte bara kunde vara medlemmar i Unionen, utan också ha en egen klubb, så började vi undersöka möjligheterna. Vi startade klubben för att vi vill kunna påverka vår situation genom att arbeta tillsammans. Visst kan ensam vara stark, men tillsammans är vi starkare.

Vi startade klubben för att stärka oss som medlemmar genom aktiviteter som vi själva bestämmer. Vi vill utveckla vår kompetens, våra nätverk och våra affärer. Genom att ha en klubb kan vi också bli bättre på att formulera krav och önskemål, både på vår organisation Unionen och på andra aktörer. Vi tar stöd av Unionen, som är en organisation med stora resurser.

Du är jättevälkommen att engagera dig i vårt arbete!

Kontakta styrelsen, så hittar vi ett sätt att ta vara på dina kunskaper och ditt engagemang! Om du exempelvis har idéer om medlemsaktiviteter, så kan vi hjälpas åt att genomföra dem. Klubben är till för Unionens egenföretagarmedlemmar i Stockholmsregionen.

Är du egenföretagarmedlem i en annan region och vill engagera dig genom att bilda klubb för egenföretagare i din region? Anmäl ditt intresse till medlemslinjen för egenföretagare

Klubb egenföretagare

Hur går jag med i klubben?

Att vara med i vår klubb kostar ingenting extra utöver din vanliga avgift till Unionen. Anmäl att du vill gå med genom att mejla egenforetagare@unionen.se

Vår styrelse:

Ordförande Hans Björkman hans@coinnovate.se