Ännu mer trygghet med tilläggsförsäkringen

Teckna Unionens tilläggsförsäkring för 50 extra ersättningsdagar och möjlighet att försäkra lön upp till 150 000 kr/mån.

Bli medlem

Som medlem i Unionen ingår Unionens inkomstförsäkring , under förutsättning att du också är medlem i en a-kassa. Vill du känna dig extra trygg kan du som tjänar över 27 500 kr/mån teckna vår tilläggsförsäkring som ger dig 50 extra ersättningsdagar och möjlighet att försäkra löner ända upp till 150 000 kr/mån.

Ännu mer trygghet med tilläggsförsäkringen

Du kan - utöver den inkomstförsäkring som ingår utan kostnad i medlemskapet - välja att teckna en tilläggsförsäkring för 50 kr/mån som gör att du kan få ersättning i upp till 200 dagar, ca 9 mån.

Tjänar du över 60 000 kr/mån betalar du 125 kr/mån för tilläggsförsäkringen och försäkrar då din inkomst upp till 150 000 kr/mån och får också rätt till ersättning i upp till 200 dagar.

Grafik a-kassa inkomstförsäkring och tilläggsförsäkring ersättning Här har vi samlat villkor och all annan information om Unionens inkomstförsäkring .

Vad krävs för att få teckna tilläggsförsäkringen?

• Du behöver vara  medlem i Unionen
  • Du är medlem i en svensk a-kassa
  • Du är under 66 år
  • Du har en inkomst över 27 500 kr

Kvalifikationstid

Det är 12 månaders kvalifikationstid för tilläggsförsäkringen och tiden räknas separat från det att tilläggsförsäkringen tecknades.

Vad kan Unionens inkomstförsäkring ge dig?

Fyll i din månadslön och se hur mycket vår inkomstförsäkring är värd för dig.

Månadslön före skatt

Räkna ut vad inkomstförsäkring och tilläggsförsäkring ger dig!

Bli medlem, ansök nu!

Kom ihåg a-kassan!

Ditt medlemskap i Unionen innebär inte att du per automatik också är medlem i  a-kassan . Fackförbundet Unionen och Unionens a-kassa är två olika organisationer och du väljer själv om du vill gå med i en a-kassa eller inte.

A-kassa är däremot något som vi på Unionen rekommenderar, för din trygghets skull, men också för att medlemskap i en svensk a-kassa krävs för att kunna få ersättning från inkomstförsäkringen om du skulle bli arbetslös.

För din skull. Och alla andras.

Som medlem får du personliga tjänster och förmåner du själv har nytta av och som hjälper dig förbättra lönen, kompetensen, arbetsmiljön och allt annat på jobbet.

Samtidigt bidrar du och över 700 000 andra till styrkan som gör att vi tillsammans kan driva på för ett tryggt, utvecklande och hållbart arbetsliv för alla. På varje arbetsplats och i hela det privata arbetslivet.