Många nollor när Unionen Student marknadsför avgiftsfritt medlemskap

Från 1 juli kostar det 0 kronor att gå med i Unionen Student. Detta marknadsförs under insparksperioden för att värva blivande akademiker – med massor av olika slags nollor för att påminna om Unionens organisationsidé som välkomnar alla oavsett utbildning.

Unionens förbundsstyrelsen beslutade före sommaren att avskaffa medlemsavgiften för nya studentmedlemmar från den 1 juli 2022, för att möta konkurrensen från andra förbund som infört gratis medlemskap och ytterligare sänka trösklarna för studenter att gå med.

Under fyra veckor i samband terminsstarten ute på högskolorna kampanjar Unionen Student i sociala medier för att uppmärksamma att det numera kostar 0 kronor att vara med. Vad du än pluggar! (Så länge du siktar på jobb i det privata arbetslivet.)

En kampanj full av olika slags nollor för att samtidigt påminna om vår unika organisationsidé som innebär att alla studenter kan vara med i Unionen så länge du siktar på jobb i det privata arbetslivet. Ingenjörer, ekonomer, jurister, systemvetare, kommunikatörer, personalvetare, farmaceuter, spelutvecklare, logistiker, naturvetare och alla andra är välkomna, och i kampanjen föräras alla utbildningar med sin egen skräddarsydda nolla som symbol för att de också omfattas av Unionen Students ”nollningserbjudande”.

Maskinnolla Myntnolla

Annons med en massa nollor Kampanjen består av filmer och bilder i sociala medier och en kampanjsida på unionen.se. Dessutom lyfts den nollade avgiften även fram i lokala annonser på olika högskolor och när Unionen Student deltar på samarbetspartnern Mecenats Touchdown-turné runt om i landet, bl a Uppsala, Stockholm, Göteborg och Lund.

Hjälp oss göra Unionen bättre

Betyg