Medlemskapet

Ett medlemskap i Unionen ger dig trygghet, utveckling och kraft att påverka ditt arbetsliv. Som medlem har du styrkan av 700 000 medlemmar i ryggen.

Medlemskapet

För din skull. Och alla andras.

Unionen är ett fackförbund där alla tjänstemän på en arbetsplats kan vara medlemmar, oavsett om du är anställd, chef eller egenföretagare. Du som är student och siktar på ett jobb i det privata arbetslivet är också välkommen. Vi tror på styrkan att förena alla anställda på samma arbetsplats i samma fack. Vad som fungerar eller inte fungerar på en arbetsplats är i grunden detsamma, oavsett vilken utbildning, befattning eller lön du har.

• Någon att fråga – medlemsrådgivning och förhandlingshjälp
    Som medlem i Unionen har du alltid någon att vända dig till med frågor om din anställning, dina rättigheter på arbetsmarknaden, en tuff situation på jobbet eller om du vill ha stöd med hur du tar nästa steg i din karriär

• Inkomstförsäkring – extra trygghet vid arbetslöshet
    En inkomstförsäkring som kompletterar a-kassan på inkomst upp till 60 000 kr/mån ingår i ditt medlemskap i Unionen utan extra kostnad. Tryggt och mycket värdefullt om du skulle bli av med jobbet.

• Koll på din lön – lönerådgivning och marknadslöner
    Tjänar du som du förtjänar? Unionen ger dig marknadslöner, lönetips, råd inför lönesamtal och löneförhandling , information om löneavtal och mycket annat som gäller din lön och andra ersättningar i jobbet.

• Ditt medlemskap – du bidrar till ett bättre arbetsliv för alla
    När vi är många idag över 700 000 får Unionen kraft att driva frågor om löner och villkor, kompetensutveckling och balans i arbetslivet. Bara genom att vara medlem är du med och bidrar till vår gemensamma styrka och förbättrar arbetslivet.

Ännu inte medlem?

Ordinarie medlemsavgift i Unionen är 235 kr/mån. Är din inkomst under 25 000 kr/mån blir medlemsavgiften lägre.

Allt det här ingår i medlemskapet

Digitala event, kurser och föreläsningar

Unionens digitala event och föreläsningar ger dig de bästa förutsättningarna för att utvecklas och växa i ditt arbete. Du får råd och stöd i ämnen som retorik, förhandlingsteknik, ledarskap, utvecklingssamtal och lönesamtal samt mycket mer. Vill du utveckla och fördjupa dina fackliga kunskaper och stärka dig i ditt fackliga uppdrag erbjuds kurser och föreläsningar.

För din skull. Och alla andras.

Som medlem i Unionen är du med och bidrar till vår gemensamma styrka. Med dig och 700 000 medlemmar i ryggen kan vi tillsammans driva på för ett tryggt, utvecklande och hållbart arbetsliv för alla. På varje arbetsplats och hela den privata arbetsmarknaden.

Unionen Student

Unionen Student - för dig som studerar på universitet, yrkeshögskola eller högskola. Du får inspiration, pepp och kunskap när du ska ta klivet från studier till jobb.

Unionen Chef

Som medlem i Unionen Chef får du tillgång till särskilda erbjudanden, råd och stöd, verktyg, guider och inspiration i din roll som chef men även när det gäller din egen anställning, karriär och trygghet.

Unionen Egenföretagare

Ett medlemskap speciellt för dig som är egenföretagare. Unionen vill att det ska vara enklare och tryggare att driva eget.

Påverka på jobbet

Ta chansen att utnyttja hela kraften i ditt medlemskap i Unionen genom att vara med och påverka och förbättra på jobbet.

Påverka Unionen

I Unionen är det du som medlem som bestämmer. Du väljer dina företrädare och bestämmer om Unionens verksamhet på lokal, regional och nationell nivå.

Minimera