Blanketter och dokument

I Unionens webbshop kan du beställa trycksaker, som till exempel rapporter och informationsbroschyrer, och det mesta går att ladda ner som pdf. För att komma till webbshoppen behöver du logga in.

Sortera efter

Rapport: För att beskriva vad Unionen står för i viktiga värderingsfrågor har vi sex koncernövergripande policyer. På nästa nivå tydliggör och beskriver vår riktlinjer mer konkret hur vi ska agera i det dagliga arbetet för att leva upp till våra policyer.
Övrigt: Teamblankett och utvärdering som användbara verktyg för dig som chef och ditt team.
Övrigt: Unionen är miljödiplomerade enligt Svensk Miljöbas.
Rapport: En vägledning för hur arbetsgivare och lokalfackliga organisationer kan arbeta för lika rättigheter och möjligheter i arbetslivet.
Övrigt: Vill du hälsa nya medlemmar välkomna till Unionen på jobbet? Då kan du använda ett färdigt mejlhuvud och utgå från den textfil som finns här nedanför!
Rapport: Högskolornas förberedelser för det nya omställningsstudiestödet.
Affisch: Affisch att använda för att bjuda in medlemmar till årsmöte.
Broschyr: Årsmötets checklistor. Vad ni behöver göra inför, under och efter årsmötet.
Broschyr: Broschyr för att få mer engagerande möten. Konsten att få nöjda deltagare och ett bra resultat.
Övrigt: Mall i word för kallelse till årsmötet till medlemmarna.
Affisch: Poster to put up to invite members to the annual general meeting.
Broschyr: Check list to use prior to the annual general meeting.
Broschyr: Agenda template to use during the annual local union meeting.
Broschyr: Template to use for minutes at the annual local union meeting.
Övrigt: Mall att använda för dagordningen på årsmötet.
Övrigt: Mall för att skriva årsmötesprotokoll.
Övrigt: En mall att använda för klubbar för att skapa en revisionsberättelse.
Övrigt: En mall som klubbar kan använda för att skapa en årsberättelse (Verksamhetsberättelse).
Broschyr: Hur du har det på jobbet påverkar dig. Så påverka hur du har det på jobbet! Att vara förtroendevald är att göra skillnad på jobbet. För din skull. Och alla andras.
Blankett: Template for club to write an activity report for annual local union meeting.
Broschyr: Word template for Auditors’ report Annual local unionen meeting.
Övrigt: En PowerPoint-mall som gör det enkelt att använda till medlemsmöten, presentera förtroendevalda eller klubbstyrelsen.
Övrigt: Kan till exempel användas vid inbjudan till medlemsmöten.
Övrigt: En Excel-mall med kalkylblad som du kan använda vid er lönerevision.
Övrigt: En Word-mall som gör det enkelt att presentera förtroendevalda eller klubbstyrelsen i A4-format
Övrigt: Mall att använda för att skriva protokoll för medlemsmöte vid val av arbetsmiljöombud.
Övrigt: Mall för dagordning när man väljer arbetsmiljöombud.
Övrigt: Mall för protokoll av medlemsmöte för val av arbetsplatsombud, arbetsmiljöombud och regionrådsombud
Blankett: Om ni i klubbstyren saknar bankkonto kan ni istället ansöka om att få klubbanslaget utbetalt till en styrelsemedlems konto. Beloppet måste vara under 5000 kr.
Rapport: 40 procent av de som arbetat på distans under pandemin uppgav i Unionens undersökning att distansarbete medför att de arbetar fler timmar per dag. Vi ser alltså en tendens att distansarbete kan leda till ökad arbetstid, vilket i sin tur kan leda till ökad risk för utmattningssyndrom eller andra hälsoproblem kopplade till arbetet.