Student

Unionen Student är Unionens medlemskap för dig som studerar på högskola eller universitet. Det kostar bara 100 kronor för hela studietiden och ger dig krafter utöver det vanliga – både under studietiden och i jakten på drömjobbet.

Bli medlem här
Uppdatera ditt studentmedlemskap till yrkesverksamt

I medlemskapet ingår:

Litteraturstipendium & Uppsatsstipendium
Unionens Uppsatsstipendium belönar varje år fem välskrivna kandidat-, magister- och masteruppsatser med totalt 50 000 kronor. Och när du uppdaterar ditt medlemskap till yrkesverksamt efter examen kan du ansöka om Unionens Litteraturstipendium. Det kan ge dig ersättning upp till 3.175 kr för kostnader under tiden som studentmedlem, till exempel för kurslitteratur och kåravgift.

CV-granskning
Skaffa dig ett CV som tar dig direkt till anställningsintervjun. Skicka jobbannonsen, ditt cv och din meritförteckning till våra experter och få tydliga tips på hur du gör dina ansökningshandlingar ännu vassare.

Facklig rådgivning och juridisk hjälp
Du har alltid någon att fråga om dina rättigheter, t e x om det blir problem på extrajobbet. Och är du osäker på ditt anställningsavtal för sommarjobbet? Vi läser igenom det finstilta åt dig och ser till att du får rätt lön och villkor.

Rabatt på tidningar
Minst 50 % rabatt på årsprenumerationer på tidningar som Cap & Design, Mac World, Ny Teknik, RES med flera.

Du får också: