Välkommen till Unionen Skaraborg/Väst

Här kontaktar du Unionen Skaraborg/Västs kontor i Skövde och Trollhättan. Du hittar e-postadress, besöksadress och postadress. Här finns också Unionen Skaraborg/Västs regionstyrelse, verksamhetsrevisorer och valberedning.

Vattenfall i Trollhättan

Unionen Skaraborg/Väst

Region Skaraborg/Väst omfattar 32 kommuner i Västra Götalands län:

​​​Bengtsfors, Dals-Ed, Strömstad, Tanum, Mellerud, Färgelanda, Munkedal, Sotenäs, Lysekil, Vänersborg, Uddevalla, Orust, Tjörn, Lilla Edet, Trollhättan, Grästorp, Essunga, Vårgårda, Lidköping, Vara, Herrljunga, Götene, Skara, Falköping, Mariestad, Skövde, Tidaholm, Gullspång, Töreboda, Tibro, Karlsborg, och Hjo.

Vi har kontor i Trollhättan och Skövde. Unionen Skaraborg/Väst har drygt 21 000 medlemmar.

Pågående ärende

Om du har frågor i ett pågående ärende – mejla till skaraborg.vast@unionen.se. För att underlätta i kontakten med en ombudsman behöver du ange ärendenummer, ditt namn och vilken eventuell arbetsplats det gäller.

Förtroendevald

Du som är förtroendevald i Unionen och vill ha stöd i ditt uppdrag kontaktar Unionens fackliga rådgivning.

Chef

Är du chef och har arbetsrättsliga frågor om din egen anställning eller frågor som rör ditt ledarskap – kontakta Unionens chefsrådgivning.

Facklig rådgivning

Kontakta Unionens fackliga rådgivning

Har du frågor kring löner, medlemskap, betalning, arbetsmiljö, att bilda klubb eller bli förtroendevald? Då ringer du Unionens fackliga rådgivning.

Så påverkar du Unionen Skaraborg/Väst

Har du förslag på förbättringar i arbetslivet eller frågor som du tycker Unionen ska driva? Unionen är en medlemsstyrd organisation där alla kan påverka. Läs mer:

Information om regionrådet (regionens årsmöte)

Unionen Skaraborg/Västs verksamhetsberättelse

Hjälp oss göra Unionen bättre