Försäkrings- och pensionsrådgivning för egenföretagare

Som egenföretagarmedlem i Unionen har du möjlighet till försäkrings- och pensionsrådgivning 1 timme per år hos Folksam utan extra kostnad.

Kan få rådgivning 1 timme per år hos Folksam

Som egenföretagare kan det vara extra svårt att veta vilket försäkringsskydd man bör ha. Som egenföretagarmedlem har du därför möjlighet att boka 1 timme försäkrings- och pensionsrådgivning per år hos Folksam utan extra kostnad.

Rådgivningen utgår från din individuella situation och du behöver inte vara/bli kund hos Folksam för att få möjlighet till rådgivningstimmen.

Ta gärna del av vår information innan du bokar rådgivning

Beställ försäkrings- och pensionsrådgivning för egenföretagare

Du som är egenföretagarmedlem har möjlighet att få försäkrings- och pensionsrådgivning.

Egenföretagare kan få tillgång till tjänstepensionen ITP genom att teckna hängavtal med Unionen

Om du driver ditt företag som aktiebolag eller ekonomisk förening och vill få möjlighet att spara till tjänstepension via ITP är ett alternativ att teckna ett hängavtal med Unionen.

Avtalat förklarar kollektivavtalad tjänstepension och försäkring

Som egenföretagare med hängavtal (eller om du är intresserad av att teckna hängavtal) behöver du ta del av Avtalats information som vänder sig till dig som tjänsteman och delar av informationen som vänder sig till arbetsgivare, för att få en helhetsbild. Du kan också ringa till Avtalat för att få information i din roll som egenföretagare.

Help us make Unionen better

Did the information on this page help you?

Grade