Så betalar du medlemsavgiften

Du kan betala medlemsavgiften med autogiro, e-faktura, pappersfaktura eller löneavdrag.

Autogiro

Betala medlemsavgiften via autogiro så slipper du hålla ordning på avier och förfallodatum samtidigt som du gör en insats för miljön.

Anmäl autogiro via din internetbank

1. Logga in på din internetbank
  2. Leta fram Anmäl autogiro
    Anmäla autogiro brukar finnas ihop med betalning och överföring
  3. Sök fram UNIONEN (BG 322-8756) och välj sedan Anmäl
    Om din bank frågar efter betalarnummer ska du ange ditt tiosiffriga personnummer utan bindestreck. ÅÅMMDDXXXX
  4. När ditt autogiro är upplagt och godkänt får du en bekräftelse från Unionen. Fram till dess använder du dig av samma betalningssätt som tidigare.

Anmäl autogiro genom blankett

Fyll i blanketten för autogiroanmälan och skicka till Unionen. Instruktioner och mer information finns på blanketten. Blanketten måste vara oss tillhanda under de allra första dagarna i månaden för att vi ska hinna göra dragningen den sista bankdagen i samma månad.

Ändra bank eller kontonummer vid betalning via autogiro

Har du autogiro och ska byta bank eller konto som pengarna ska dras från behöver du kontakta din bank och be dem göra en flytt av ditt autogiro.

E-faktura

Betala medlemsavgiften med e-faktura så slipper du registrera OCR-nummer, belopp och andra uppgifter samtidigt som du gör en insats för miljön.

• Anmäl e-faktura via din internetbank
    För att betala din medlemsavgift med e-faktura behöver du lägga till Unionen som betalningsmottagare via din internetbank. Observera att för att betala med e-faktura måste kontot vara kopplat till dig. Om du delar kontot med någon annan eller har anmält e-faktura till någon annans konto så fungerar det inte.

Om du har medlemsavgifter tillgodo så skickas ändå en e-faktura ut. Är den på 0 kr så kan du bortse från den.

Pappersfaktura

Om du betalar med pappersfaktura skickar vi den till dig varje månad. Avgiften för innevarande månad ska vara betald den sista bankdagen i månaden.

Din förbundsavgift för innevarande månad redovisas tillsammans med eventuell klubbavgift och premie för tilläggsförsäkringen. Har du tidigare obetalda avgifter redovisas dessa som en skuld och har du tidigare betalt in för mycket redovisas detta som ett tillgodo. De olika posterna räknas samman och du får en totalsumma att betala.

• Om du saknar eller tappat bort din faktura
    Har du frågor eller saknar din faktura ber vi dig kontakta oss via vårt kontaktformulär.

Löneavdrag

Det här fungerar enbart på en del större arbetsplatser. Kolla med ditt lönekontor om ni har löneavdrag på din arbetsplats.

Nyckelord:

Ja Nej