Webbserien Chefsliv sprids igen och intresserade får veta mer om Unionen Chef

Höstens populära webb-tv-serie Chefsliv sprids på nytt under våren och kännedomen och intresset den skapar bland chefer plockas upp med digital marknadsföring till de som sett och läst avsnitt och artiklar.

Hösten 2017 sände Unionen Chef webb-tv-serien Chefsliv som i ett antal avsnitt tog upp olika aktuella utmaningar man ofta tampas med som chef, i form av intervjuer med kända chefer, lättsamma sketcher och tips från Unionen Chefs expeter. Läs mer om Chefsliv

Serien ökade på kort tid både kännedomen, intresset och tänkbarheten bland chefer för Unionens skräddarsydda medlemskap - och för Unionen som helhet. Detta intresse vill Unionen Chef nu bygga vidare på och dra nytta av genom att under våren marknadsföra chefsmedlemskapet gentemot dem som visar intresse.

Chefslivs-avsnitten ligger kvar på www.chefsliv.com tillsammans med extramaterial och under våren återfinns de dessutom genom ett samarbete med Expressen på kampanjsidan http://kampanj.expressen.se/unionen-chef, tillsammans med artiklar om ledarskap. Artiklarna marknadsförs också i sociala medier och visas som lästips efter andra relevanta artiklar på både Expressens, Dagens Industris och Veckans Affärers sajter, så kallade continuous scrolls.

Digital marknadsföring till de som sett och läst

För att ta tillvara ökade känndomen och intresset marknadsförs Unionen Chefs medlemskap under våren via banners och inlägg i sociala medier. Dessa visas genom så kallad retargerting för de person som tidigare läst artiklar och sett avsnitt av Chefsliv på kampanjsidan och de som klickar hamnar på en kampanjsida med adress http://kampanj.unionen.se/

Bra material om Unionen Chef

I webbshoppen för trycksaker för finns både omfattande broschyr och kortfattad ”fyrfältare” om Unionen Chefs medlemskap. Både på svenska och engelska!

Beställ värvningsmaterial om Unionen Chef