Unionen Student marknadsförs med filmer i digitala medier

Pandemin gör att årets ”studentveckor” med insparksevents på högskolorna inte blir av. För att ändå värva blivande högskoleutbildade tjänstemän syns Unionen Student digitalt, bland annat med filmer som började produceras innan krisen men visas nu.

​Höststart betyder insparksperiod på högskolorna och att Unionen Student normalt kör "studentveckor" där främst säljsektionens medarbetare genomför hundratals aktiviteter ute på campus. För att värva nyblivna studenter som så småningom tar examen och bidrar till målet om fler högskoleutbildade medlemmar i Unionen.

Men i år, med en pågående pandemi i Sverige, är i stort sett alla värvande insparksaktiviteter inställda. Istället begränsar sig Unionen Students marknadsföring och värvning under hösten till närvaro digitala kanaler för att påminna om att vi finns och vad vi erbjuder.

Bland annat sprids de första i en serie nya korta filmer vars produktion startade redan innan krisen och som lyfter fram hur studentmedlemskapet kan trygga vägen till arbetslivet genom att hjälpa dig skriva cv, förbereda anställningsintervju, förhandla ingångslön, klara studentekonomin och så vidare. Hela vägen fram till första dagen på jobbet:

Hjälp oss göra Unionen bättre

Betyg