Unionen Egenföretagare marknadsför trygghet för alla affärsidéer

Oavsett hur din affärsidé ser ut är Unionen Egenföretagares affärsidé att erbjuda stöd och avlastning med allt runtomkring, som affärsjuridiken, företagsekonomin och avtalsskrivandet. Det beslyses (!) i en kampanj under hösten.

Annons Unionen Egenföretagare Många egenföretagare upplever att de inte hinner ägna sig tillräckligt åt själva kärnan i verksamheten, det de brinner för och är bäst på. Affärsidén. Allt annat runtomkring tar tid och energi, inte minst oron kring vad som händer om firman inte går som du tänkt dig. Men få känner till att Unionen har ett skräddarsytt medlemskap som kan hjälpa till med både trygghetslösningar som inkomstförsäkring och företagsförsäkring, och rådgivning kring affärsjuridik, företagsekonomi och avtalsskrivande.

Därför kampanjar Unionen Egenföretagare under hösten med budskapet att oavsett hur din affärsidé ser ut, om du kör eget på heltid eller vid sidan om, hemifrån eller på kontor, i AB eller som enskild firma, med varor eller tjänster, lokalt eller globalt, kan Unionen Egenföretagare avlasta och förenkla i firman så att du kan oroa dig lite mindre och koncentrera dig mer på din affärsidé. Det är vår affärsidé!

Kampanjen består av:

• Korta filmer på YouTube och andra playkanaler med olikformade glödlampor tillsammans med budskapet att vi erbjuder trygghet för alla affärsidéer. Hur de än ser ut.
  • Radiospotar där egenföretagare entusiastiskt beskriver lysande affärsidéer som är misstänkt lika det som Unionen Egenföretagare erbjuder och levererar.

• Nativeartikel Native-artiklar, köpt innehåll i redaktionell form om egenföretagande och Unionen Egenföretagares erbjudande, i branschmedier som Di Digital, Breakit, Resumé, Ny Teknik, Dagens Media och Privata Affärer.
  • Annons i kommande nummer av Kollega.
  • Kampanjsida med adress www.unionen.se/nu/affarside