Sommarkampanj om funderingar inför jobbhösten

För att hålla intresset för Unionen uppe även när många inte är på jobbet körs en digital kampanj som fokuserar på sommaren som en bra tid för framtidsplanerande.

Sommartider är semestertider. När färre är på jobbet väljer också färre att gå med i Unionen. För att motverka detta körs en mindre digital kampanj under juli i syfte att hålla intresset för Unionen uppe och etablera sommartider som funderingstider inför den framtida karriären. Och ett bra första steg är ju att gå med i Unionen.

På Youtube och webb-tv-kanaler syns reklamfilmer (se ovan) med framtidsfunderande hjältar tillsammans med uppmaningen att gå med i Unionen för att bli redo för framtiden.

Landningssida sommar 2018

Under juli sprids också ett antal artiklar i Unionens kanaler i sociala medier om att planera för nästa steg i arbetslivet. Även medlemmar får ett e-postutskick på samma tema. På unionen.se finns en landningssida full med artiklar om nästa steg i karriären och hur Unionens tjänster kan hjälpa dig ta nästa steg åt rätt håll.

Gå till landningssida för sommarkampanj

Karriärplanera i hängmattan

Hur vill du ha det när du kommer tillbaka?

Sommarens ledighet är en bra tid att fundera på hur du vill ha det när du kommer tillbaks till jobbet.
Klättra i karrären

5 tips för dig som vill vidare - gör så här!

Är det dags att börja se sig om inför nästa steg i karriären? Bra, kör! Vi står bakom dig. Här får du 5 heta tips på hur du går till väga.