Skatteavdrag för fackavgift marknadsförs från i sommar

Den 1 juli införs 25% skattereduktion för fackföreningsavgift. Det uppmärksammar Unionen på olika sätt i sommar, i medlemsmejl, webbartiklar och annat innehåll i sociala medier.

Från den 1 juli 2018 återinförs skattereduktionen för fackföreningsavgift som innebär att alla som betalar minst 400 kronor i fackavgift under ett år automatiskt får tillbaka 25% av kostnaden i form av sänkt skatt i nästa års deklaration. För de många medlemmar som betalar 225 kronor i månaden innebär det att kostnaden efter skatteavdrag blir ca 169 kronor. En bra grej både för att värva fler medlemmar och få befintliga medlemmar att stanna kvar.

Läs mer på om nya skatteavdraget för fackavgift

Artikel om skatteavdrag för fackavgiftMejl, annons, flyer, artiklar, filmer

Det nya skatteavdraget kommer att uppmärksammas på olika sätt från i sommar. Det görs ett e-postutskick till medlemmar i juli och kommer en annons i Kollega i augusti. Det blir också ett antal inlägg i sociala medier med hänvisning till en artikel på unionen.se:

Flyer om skatteavdrag för fackavgiftDet finns också en enkel flyer, ”Nu är våra krafter avdragsgilla!” som berättar om skatteavdraget och vad det innebär, att beställa i webbshoppen för trycksaker.

Beställ skatteavdragsflyer från webbshoppen