Sjuhundratusen tack från och till alla medlemmar i höstkampanj

Unionen septemberkampanjar och tackar alla nya och gamla medlemmar som gör det möjligt för oss att bidra med lösningar i dagens oroliga tider. Och driva på för ett tryggt och hållbart arbetsliv också imorgon. På varje arbetsplats och i avtalsrörelsen.

Sjuhundratusen tack för att du också är medlem! Det är huvudbudskapet i Unionens septemberkampanj som i första hand riktar sig till alla befintliga medlemmar, för att öka nöjdheten och lojaliteten. Inte minst hos de rekordmånga nya medlemmar som gick med under mars och april och gjorde att antalet medlemmar totalt passerade 700 000 under perioden.

Eftersom många nya medlemmar, både under våren och senaste åren, är unga och har låg kunskap om facket och vilken nytta vi gör för dem och samhället i stort, vill vi passa på att bekräfta att de gjort något viktigt och värdefullt, inte bara för sig själva utan också för många fler. Så att de väljer att stanna kvar även när tiderna förhoppningsvis förbättras och när det är dags att betala första medlemsavgiften. För sin egen skull och för alla andras.

Därför tackar vi å alla medlemmars vägnar var och en som också är med.

Kampanjen "Sjuhundratusen tack!" innehåller

• Kampanjfilm och kampanjsida på unionen​.se från vecka 36
  • Kampanjfilmer på YouTube och i sociala medier med medlemmar som tackas med blommor, tackkort, ballonger och annat, vecka 37-39
  • Radioreklam i Mix, NRJ med flera kanaler vecka 36-39 där medlemmar ringer andra medlemmar och tackar för att de också är med i Unionen, eftersom det är tack vare att vi är så många som vi fått kraft att fixa saker som korttidsarbete, förhandlingshjälp och inkomstförsäkring .
  • Tackannons i senaste numret av tidningen Kollega vecka 35
  • Tackbudskap i branschvisa mejlutskick till medlemmar under vecka 36 och 37
  • Tackmeddelanden i kön till medlemsrådgivningen, både till medlemmar, chefer och förtroendevalda (inom kort)
  • Affischer, bilder och text som underlag för förtroendevalda som vill bidra i kampanjen och särskilt tacka medlemmarna på sin egen arbetsplats, till exempel med ett mejlutskick eller ett inlägg på klubbsidan. Ladda hem kampanjunderlag

Förtroendevald? Tacka dina medlemmar!

Ladda hem affischer och använd färdig mejlmall för att tacka medlemmarna på din arbetsplats för att de är med och gör skillnad. För sin egen skull och alla andras.

Hjälp oss göra Unionen bättre

Betyg