Aktiviteter arrangerade av förtroendevalda egenföretagare

I Unionen finns en samverkansgrupp för förtroendevalda egenföretagare. Samverkansgruppen arrangerar digitala aktiviteter där du som är egenföretagarmedlem i Unionen är välkommen att delta.

Aktiviteter 2024 – alla egenföretagarmedlemmar i Unionen är välkomna!

Samverkansgruppen anordnar medlemsaktiviteter där du som är egenföretagarmedlem, oavsett region , är välkommen att delta.

Exempel på aktivitet är "Min egenföretagarresa" där en egenföretagare berättar sin historia om hur företaget startade och hur verksamheten har utvecklats.

Kommande aktiviteter 2024

19 september klockan 7:30
Min egenföretagarresa.

24 november klockan 7:30
Min egenföretagarresa.

Intervjuer med tidigare föreläsare

20 mars träffades nätverket under lunchtid. Vid träffen berättade Anna Fernstedt, som driver företaget Mamma Fixar AB, om sina erfarenheter om att vara egenföretagare och småbarnsförälder. I Min Firma finns intervjun med Anna där hennes främsta tips är att verkligen ta ut lön från sitt företag.

23 januari berättade Raymonda Saade om sitt företag RayInsight. Hon gav även tips till nätverket saker att tänka på som egenföretagare. Artikel kommer inom kort.

Den 22 november berättade Tina Persson, Friskoteket och med Klara-Maria Mach, Entreprenörden om sina respektive företag. Läs intervjuerna med Tina respektive Klara-Maria i Min Firma här på unionen.se.

Vid nätverksträffen återgavs även besluten av motioner vid kongressen som berör egenföretagare. Demokratisekreterare Ulf Solhall informerade också hur egenföretagare kan utöva påverkan i förbundet.

Den 19 september berättade Christina Andersson, Marknadslyftet, om varför hon startade eget. Föreläsningen handlade bland annat om varför man vill lämna en fast anställning på ett stabilt företag med bra inkomst till en osäker framtid och oviss inkomst. Läs intervjun med henne i Min Firma.

Är du förtroendevald och egenföretagarmedlem kan du bli en del av samverkansgruppen

Samverkansgruppen är till för att egenföretagare som engagerar sig i Unionen ska kunna samverka kring frågor som rör egenföretagarmedlemmar i hela landet. Om du är förtroendevald och egenföretagarmedlem i Unionen är du välkommen att höra av dig om du vill bidra till samverkansgruppens arbete. Kontakta samverkansgruppen genom att skicka e-post till egenforetagare.ansv@unionen.se, så hittar vi ett sätt att ta vara på dina kunskaper och ditt engagemang!

Hur vill du utveckla medlemskapet för egenföretagare?

Ge oss feedback eller förslag om hur medlemskapet kan utvecklas, skicka in motioner om frågor som du tycker Unionen ska driva för egenföretagare. Eller engagera dig mer långsiktigt genom att bli förtroendevald.