Regional synlighetsboost på tv och radio för att locka ännu fler medlemmar

Vi är fler medlemmar än någonsin i Unionen. Det är något vi påminner om i marknadsföringen för att få ännu fler att gå med. På ett antal orter är budskapen regionalt anpassade med lokala siffror.

Unionen vill fortsätta växa och bli en ännu starkare kraft för att påverka och förbättra villkoren för alla tjänstemän i det privata arbetslivet. Därför görs en extra synlighetsboost med regional touch under resten av hösten.

I reklamfilmer på 117 SF-biografer och webb-tv (DN, Metro, Veckans Affärer m fl) och i reklamspotar (Megapol, NRJ, Svensk Pop m fl) syns och hörs Unionens reklamsuperhjältar och vi påminner om att vi är fler än någonsin i Unionen, över 640 000 med krafter utöver det vanliga på jobbet.

På utvalda platser anpassas budskapet utifrån var i landet filmer och spotar sänds. Till exempel får tittare och lyssnare i Göteborg se och höra att "Nu har över 82 000 Göteborgare fått krafter utöver det vanliga. På jobbet.", Anpassade budskap är gjorda för Malmö, Halmstad, Göteborg, Jönköping, Linköping, Västerås, Stockholm, Uppsala och "norrland" som i det här fallet visas från Sundsvall och uppåt. På övriga orter sänds allmänna riksktäckande budskap om att vi numera är över 640 000 i Unionen och att du också borde bli medlem.

Kampanjsida för webb-tv-annonseringen är http://kampanj.unionen.se

Nyckelord:

Ja Nej