Föreläsningar om försäkring och pension

Välkommen på Unionens kostnadsfria föreläsningar om försäkring och pension som vi håller i hela Sverige. Du kan också boka Unionens försäkringsföreläsare så kommer vi till din arbetsplats.

Pension, försäkringar och trygghet i arbetslivet

På denna kostnadsfria föreläsning förklarar vi hur ditt försäkringspussel ser ut, vilket skydd som redan finns i lag och kollektivavtal samt vilka försäkringar du kan komplettera med.

Du får veta hur du bättre kan skydda dig och din familj inför livets förändringar, om du till exempel blir sjuk, skadar dig på jobbet, blir förälder, hamnar mellan jobb eller avlider i förtid. Vi tipsar också om vilka val du bör göra för att tjäna in så mycket pension som möjligt under ditt arbetsliv.

Anmäl dig - Unionen förklarar pension, försäkringar och trygghet

Gör rätt val idag och påverka din pension

På denna kostnadsfria föreläsning förklarar vi hur du kan påverka din pension medan du tjänar in till den, vilka val du kan göra och vad som händer om du inte gör dem.

Du får också veta hur man gör valen och vi ger dig tips som hjälper dig att se över ditt totala sparande.

Anmäl dig - Unionen förklarar hur dina val idag kan påverka din pension

Planera och maximera ditt uttag av pension

På denna kostnadsfria föreläsning förklarar vi hur du kan ta ut din pension oavsett om du vill gå före, vid eller efter 65.

Du får veta hur du kan anpassa din arbetstid, maximera din pension och göra smarta val utifrån dina behov.

Anmäl dig - Unionen förklarar hur du planerar och maximerar ditt uttag

Ordna en egen försäkringsföreläsning på jobbet

Vi kommer gärna till din arbetsplats

Boka Unionens försäkringsföreläsare så kommer vi till ditt jobb. På en egen föreläsning anpassar vi informationen så att den passar just er och ni kan ställa frågor direkt till våra kunniga försäkringsinformatörer.

Vill du ändra din anmälan till en informationsträff om försäkringar eller pension?

Här kan du avanmäla dig eller lägga till ett meddelande till din anmälan. Obs! Du kan inte göra nyanmälningar via kontaktformuläret.