Ny reklamkampanj från Unionen - svaret på arbetslivets frågor finns nära

Arbetslivet står inför stor omställning och många känner oro för vad som ska hända på och med jobbet. I dag lanserar Unionen en kampanj som tar upp frågor man kan stöta på i arbetslivet. Kampanjen lyfter även att Unionens över 30 000 fackligt förtroendevalda finns nära när medlemmarna behöver hjälp och stöd.

2021-02-11

Vad gör man när man inte får ihop balansen mellan arbetsliv och privatliv? Är det verkligen okej för chefen att ringa efter arbetstid, eller maila på semestern? Vem vänder man sig till när man inte får den kompetensutveckling man behöver? Eller när man behöver råd inför en stundande löneförhandling ? Om man är nervös inför sin befordran? 

På ett mänskligt sätt lyfter Unionens nya långsiktiga reklamkampanj några av de många frågor man kan ställas inför under sitt arbetsliv.

 - I kampanjen vill vi visa hur våra förtroendevalda bidrar till våra medlemmars arbetssituationer i vardagen. Eftersom Unionen finns över hela Sverige och på fler arbetsplatser än något annat fackförbund har vi också flest antal förtroendevalda som kan hjälpa våra medlemmar framåt i arbetslivet, säger Johan Fernstedt, marknadschef på Unionen.

 - På ett sympatiskt och igenkännande sätt strävar vi i vår nya kommunikation efter att positionera Unionen som en trygg, kompetent och välkomnande kraft på arbetsmarknaden, säger Johan Blomström, Chef Inhousebyrån Unionen.

- Det är viktigt att de situationer vi lyfter fram i reklamen bottnar i realistiska utmaningar som våra medlemmar kanske har haft eller kan tänkas stå inför, säger Johan Blomström.

Kampanjen kommer att synas på tv, playkanaler och Youtube under året i olika längder och med en mängd olika scener från arbetslivet. Kampanjen tar även plats i radio och digitalt.

Reklambyrå ANR, Produktionsbolag Social Club står för produktionen.

För mer information

Kontakta: Johan Blomström, Chef Inhousebyrån Unionen, 072-597 42 96, eller Johan Fernstedt, marknadschef på Unionen, 0736-65 89 98, kan svara på frågor om kampanjen.