Unionen Småland Regionråd 2022

Välkommen att påverka Unionen Smålands riktning genom att nominera kandidater och skicka in motioner inför regionrådet 2022.

Välkommen att vara med och påverka!

Det fina med en förening är att alla kan vara med och påverka. Tyck till om vem som ska leda Unionen och vad vi ska fokusera på framöver genom att  nominera  kandidater och motionera till Unionen Smålands  regionråd .

Regionrådet är regionens högsta beslutande organ som sammankallas varje år i april för att hålla regionens  årsmöte . På regionrådet samlas regionens medlemsvalda  ombud  för att bl a rösta fram en ny regionstyrelse och besluta om motioner och annat som rör Unionen Småland.

Har du frågor om regionrådet?
Välkommen att kontakta Karolina Ekstrand, kommunikatör, Unionen, karolina.ekstrand@unionen.se, Tel. 0480-45 88 13

Unionen Småland regionråd 2022

Regionrådet hålls i april varje år. Exakt datum, tid och plats meddelas senare.

Nominering!

Både klubbar och enskilda medlemmar kan  nominera  kandidater till uppdrag i regionen. Sista dagen att nominera någon för uppdrag inför regionrådet var den 31 januari.

Påverka med motioner!

Senast den 28 februari

Har du förslag på vad Unionen ska tycka, tänka eller åstadkomma kan du skicka in motioner till regionens  årsmöte . Motionstiden till regionrådet går ut den 28 februari 2022, men du kan när du vill under året skicka in motioner till regionstyrelsen. Dem skickar du via e-post till smaland@unionen.se.

Utse regionrådsombud!

Senast 28 februari

Du som har en Unionenklubb på arbetsplatsen väljer regionrådsombud på klubbens  årsmöte  som ska hålls senast den 28 februari. Ju fler medlemmar ni är på jobbet, desto fler  ombud  har ni rätt att skicka.

Du som inte har en Unionenklubb på arbetsplatsen kan välja ombud till regionrådet på ett medlemsmöte.

Registrera dig som ombud och anmäl dig till regionrådet
Du som har blivit vald till ombud för din klubb eller arbetsplats behöver meddela Unionen detta. Det gör du genom att logga in med ditt mobila BankID på Unionens hemsida och registrera att du är ombud till regionrådet i Småland. När själva anmälan till regionrådet öppnar på webben anmäler du dig även där.

Unionen Småland Regionrådshandlingar 2021

Hjälp oss göra Unionen bättre