Regionråd Unionen Göteborg

Här hittar du all information som rör Unionen Göteborgs regionråd 2022.

Regionråd i Göteborg 2022

Regionrådet är vår regions  årsmöte . Här samlas medlemsvalda  ombud  från arbetsplatser över hela Göteborg för att rösta fram en ny regionstyrelse och besluta om motioner och annat som rör vår region.

Praktisk information

Tid: fredag-lördag 22-23 april 2022
Plats: Vann Hotell och Konferens i Brastad
För: medlemmar som väljs till regionrådsombud

Har du frågor om regionrådet?
Välkommen att kontakta Britt Alfredson

Nominera kandidater till regionala uppdrag

Inför regionrådet har du som medlem rätt att nominera medlemmar till de olika uppdragen inom regionen, till exempel styrelseledamot, förbundsrådsombud och valberedning . Du kan också nominera dig själv. Utifrån nomineringarna tar valberedningen fram ett förslag på personer som ombuden på regionrådet får rösta om. Sista datum för nominering är 31 januari 2022.

Har du frågor om nomineringar och val?
Välkommen att kontakta oss på nominering.goteborg@unionen.se

Obs. För att nominera och delta i valen till Unionens a-kassestämma måste du vara medlem i Unionens a-kassa.

Du behöver logga in för att se detta innehåll

Påverka med motioner

Har du förslag på vad Unionen ( region ) ska tycka, tänka eller åstadkomma kan du skicka in motioner till regionrådet, senast den 28 februari 2022. Motionerna tas sedan upp och beslutas om på regionrådet i april.

Motioner skickas till Britt Alfredsson

Välj regionrådsombud

Regionrådsombuden har en viktig demokratisk uppgift – att delta på regionrådet, rösta fram en ny styrelse och besluta om motionerna. Alla yrkesverksamma medlemmar, egenföretagarmedlemmar och studentmedlemmar kan väljas till regionrådsombud. Valet sker antingen på din Unionenklubbs årsmöte , på ett medlemsmöte på din arbetsplats eller på ett särskilt möte som regionen kallar dig till.

Har du frågor om hur du väljer eller blir regionrådsombud?
Välkommen att kontakta Britt Alfredson.

Regionrådshandlingar 2022

Hjälp oss göra Unionen bättre