Få 3 425 kronor efter examen!

Genom Unionens litteraturstipendium kan du som medlem få ersättning för studierelaterade utgifter, upp till 3 425 kronor, när du uppdaterar ditt medlemskap efter examen. Alla som uppfyller kraven för stipendiet får ersättning från Unionen.

Bli medlem här!

Kompetensutveckling genom hela arbetslivet

Ju mer utbildning och kompetens du har, desto bättre konkurrenskraft får du, din arbetsgivare och hela Sverige. Därför har vi avsatt pengar till studier och kompetensutveckling för dig som medlem.

När du uppdaterar ditt Unionen-medlemskap till yrkesverksamt efter examen kan du få tillbaka upp till 3 425 kr för litteraturkostnader under studietiden. Det finns ingen gräns för hur många stipendier som delas ut. Alla kan ansöka – och alla kan få ersättning. För att ansöka till Unionens litteraturstipendium krävs att du:

• Varit Unionen Studentmedlem i minst 6 månader
  • Bifogar kvitton samt litteraturlista från ditt lärosäte på aktuell litteratur
  • Arbetar eller söker jobb i det privata arbetslivet och därmed kvalificerar dig för yrkesverksamt medlemskap i Unionen
  • Uppdaterar ditt Unionenmedlemskap till yrkesverksamt för 100 kronor första året
  • Du har 12 mån på sig att söka Litteraturstipendium från den dagen då medlemskapet uppgraderats

För att kunna uppdatera dig till yrkesverksamt medlemskap måste du jobba inom Unionens organisationsområde – i det privata arbetslivet. Jobbar du inom kommun, landsting eller staten kan du inte bli yrkesverksam Unionenmedlem och därmed inte ta del av litteraturstipendiet.

Förmåner sistaårsstudenter

CV-granskning inom 5 dagar

Vi på Unionen vill öka dina chanser att få drömjobbet. Med hjälp av våra tips och vår konstruktiva kritik vill vi göra dina ansökshandlingar ännu starkare och mer konkurrenskraftiga. Våra proffs granskar ditt CV och ditt personliga brev inom fem arbetsdagar och hjälper dig att skriva ett CV som fixar jobbet.

Intervjuträning

Ditt CV har tagit dig till en anställningsintervju – grattis! Men vad är det arbetsgivaren vill veta om dig egentligen? Låt oss på Unionen hjälpa dig. Våra studentombudsmän ger dig en personlig intervjuträning som ökar dina chanser att lyckas.

Rabatt på medlemsavgiften när du börjar jobba

Som medlem i Unionen Student får du en reducerad medlemsavgift när du övergår från student till yrkesverksamt medlemskap och du betalar bara 100 kronor under hela ditt första år på jobbet (spara upp till 2 600 kronor).

Hur mycket kan vår inkomstförsäkring ge dig?

Ange din månadslön i räknaren för att ta reda på hur mycket vår inkomstförsäkring är värd för dig.

Månadslön före skatt per månad:

Räkna ut vad inkomstförsäkring och tillägsförsäkring ger dig!

Du får många fördelar som medlem i Unionen Student

Här är fyra av dem:

• Extra förmånlig hemförsäkring

Att teckna en hemförsäkring är kanske inte det första man tänker på som student. Men att vara oförsäkrad kan få stora ekonomiska konsekvenser om olyckan väl är framme. Som medlem i Unionen Student kan du teckna en extra förmånlig hemförsäkring hos If.

• CV-granskning inom 5 dagar

• Ansök om stipendium

Få lön för dina hårda studier med våra unika stipendium på Unionen Student. Har du skrivit en uppsats på kandidat-, magister- eller masternivå? Då är det kanske just du som får ta emot ett uppsatsstipendium. Dessutom kan du ansöka om litteraturstipendium och få tillbaka upp till 3 425 kr för dina kostnader för studentlitteratur när du uppdaterar ditt studentmedlemskap till yrkesverksamt medlemskap. Du har 12 mån på sig att söka Litteraturstipendium från den dagen då medlemskapet uppgraderats.

• Rabatt på medlemsavgiften när du börjar jobba

Som medlem i Unionen Student får du en reducerad medlemsavgift när du övergår till yrkesverksamt medlemskap och du betalar bara 100 kronor under ditt första år på jobbet (spara upp till 2600 kronor). I medlemskapet ingår då inkomstförsäkring, hjälp med löneförhandlingen och andra nyttiga förmåner i din nya karriär .

Ansök om medlemskap här

Frågor och svar

Vi svarar gärna på dina frågor. Här är några av de vanligaste:

Ansök om medlemskap här!