Skräddarsy ditt företagsavtal med webbverktyg från avtal24

Du som är medlem i Unionen egenföretagare får utan kostnad tillgång till ett unikt webbverktyg där du på egen hand enkelt kan skapa dina företagsavtal.

Alla företag behöver bra avtal som säkrar affärerna och tryggar företaget. Genom Unionen Egenföretagares samarbete med avtal24 får du skapa så många avtal du behöver till ditt företag helt utan kostnad. Du bestämmer själv innehållet i avtalen, men behöver inte kunna något om affärsjuridik.

Tjänsten innehåller:

• Individuellt anpassade och juridiskt korrekta avtal för företag
  • Hjälp och rådgivning via telefon eller chat
  • Färdigskapade avtal skickas direkt till din e-post
  • Tjänsten är gratis för medlemmar i Unionen Egenföretagare och du kan skapa hur många avtal du vill (värde 5995 kr/år)

Så här fungerar det

Avtalen skapar du i avtal24:s unika webbverktyg. Du väljer först vilken typ av avtal du vill göra och får sedan svara på alla de frågor som en jurist skulle ställa till dig vid ett möte. Utifrån svaren på dina frågor skapas ett färdigt avtal som är juridiskt korrekt, och skickas direkt till din e-post. Du kan när som helst ändra i avtalet eller skapa helt nya avtal på ditt konto hos avtal24. Tjänsten är enkel att använda, men om du vill ställa frågor om avtalen så ingår även juridisk rådgivning av Avtal24 i tjänsten.

Beställ här

Beställ och få det levererat direkt till din e-post. Fyll i formuläret på den här sidan så återkommer vi med information om hur du kommer igång.

De här avtalen ingår i tjänsten:

• Aktieägaravtal
  • Bolagsstämmoprotokoll
  • Handelsbolagsavtal
  • Lokalhyra – Kontorsplatser
  • Lokalhyra – andrahand
  • Konsultavtal
  • Offert
  • Sekretessavtal
  • Äktenskapsförord

Saknar du något avtal ovan? Tipsa oss så ska vi försöka få fram det, foretagslinjen@​unionen.se

Avtal24 erbjuder även andra slags avtal än de som är listade ovan och ingår i Unionen Egenföretagares medlemsförmån. Observera att om du är intresserad av ett annat avtal än de som ingår i medlemsförmånen så tillkommer en kostnad.

Anställningsavtal

Hur du upprättar anställningsavtal ingår ej i tjänsten. Har du en anställning och vill få hjälp med ditt eget anställningsavtal, kontakta Företagslinjen.

Affärsjuridisk rådgivning

Unionen Egenföretagare erbjuder 10 timmar gratis affärsjuridisk rådgivning per år till alla medlemmar. Våra jurister kan hjälpa dig att komma fram till vilka avtal ditt företag behöver. Själva avtalen skapar du sedan i avtal24:s webbverktyg och om du har frågor eller behöver rådgivning om det avtal du skapar, kontaktar du avtal24:s juridiska rådgivning. Det färdiga avtalet kan du skicka in till Unionen Egenföretagares jurister för granskning om du känner dig osäker.

Om du vill ha affärsjuridisk rådgivning i andra frågor är du alltid välkommen att kontakta Unionen Egenföretagares jurister.

Ja Nej