Påhlmans Handelsinstitut

Du som är medlem i Unionen och finansierar dina studier själv får 17% rabatt på samtliga utbildningar i ekonomi, juridik och HR som arrangeras av Påhlmans Handelsinstitut.

Påhlmans  som grundades 1881, är en del av Medborgarskolan och har sedan starten hjälpt över 300.000 personer att komma vidare i sina karriärer.

Läs yrkesinriktade utbildningar som vänder sig till dig som snabbt vill ut i arbetslivet och bli förberedd för de arbetsuppgifter som väntar dig. Utbildningarna kombinerar teori med praktik i ett etablerat nätverk av företag och verksamheter från både offentlig verksamhet och näringslivet. Alla lärare är yrkesverksamma inom de ämnen som de undervisar i.

Du kan också välja att studera online. Samtliga Online-kurser har löpande starter så du väljer själv var och när du vill studera.

Läs mer och boka på Påhlmans webbplats  I samband med att du bokar din kurs uppger du ditt personnr samt kod: ”unionen2017” för att du ska få ta del av rabatten.

Påhlmans Handelsinstitut anordnar också YH-utbildningar (yrkeshögskoleutbildningar) på heltid inom ekonomi och juridik. YH-utbildningarna är studiemedelsberättigade och framtagna i samarbete med företrädare för respektive bransch.